czwartek, 21 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Polacy chcą otrzymywać SMS-y o promocjach

    Zobacz również

    W wyniku badania przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS.pl w 2013 roku, na próbce ponad 2160 respondentów, stwierdzono m.in., że aż 36,6% badanych wyraziło chęć otrzymywania powiadomień o promocjach w sklepach i punktach usługowych za pomocą SMS-ów. Zdecydowana większość respondentów (81,2%) uznała, że SMS-y z ofertą promocyjną mogłyby ich skłonić do odwiedzenia strony internetowej sklepu lub punktu usługowego w celu bliższego zapoznania się z ofertą.

    - Reklama -

    Direct marketing nie jest już novum, jednak wciąż wielu marketerów ma z tą dziedziną styczność po raz pierwszy. Szczególnie jeśli chodzi o mobilną komunikację na masową skalę. Postrzegając SMS-y jako skuteczną i bezpośrednią formę dotarcia, promocji i komunikacji z odbiorcami, powoli dołączają ten kanał komunikacji do swojego planu marketingowego jako stały element. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że ta decyzja jest trafna, a krótkie wiadomości tekstowe mogą znacznie przyczynić się do budowania przewagi na tym jakże wymagającym rynku. – mówi Daniel Zawiliński, CMO w Platformie SerwerSMS.pl

    Najwyższy procent ankietowanych, którzy chcieliby otrzymywać SMS-y o promocjach był wśród mieszkańców miast od 20 tys. do 200 tysięcy i oscylował wokół 40%, natomiast najniższy odsetek był wśród mieszkańców wsi oraz miast – powyżej 200 tys. mieszkańców. Zdecydowana większość respondentów (80,4%) uznała, że SMS-y z ofertą promocyjną mogłyby skłonić ich do odwiedzenia najbliższego sklepu lub punktu usługowego w celu bliższego zapoznania się z ofertą. Podobny procent ankietowanych (81,2%) uznał, że SMS-y mogłyby ich nakłonić do odwiedzenia stron internetowych promowanych marek.

    Ponad połowa badanych z chęcią otrzymałaby wiadomości z branży mody. Również duży odsetek ankietowanych deklarował chęć otrzymania promocyjnego SMS-a z artykułami takimi jak produkty spożywczye 36,8%, sprzęt elektroniczny w tym RTV i AGD 31,5% oraz usługami kosmetycznymi 28,4%. Rozrywka i kultura to kolejne obszary, w jakich Klienci z chęcią zapoznawaliby się z ofertą przesłaną SMS-em. – „Trzy czwarte respondentów (75%) byłaby zainteresowana otrzymywaniem SMS-ów dotyczących ich ulubionych marek. Podobnie ankietowani odpowiadali w zeszłorocznym badaniu – 75,4% w 2012. Jednoznacznie widzimy więc, że przywiązanie do konkretnego brandu uzasadnia dużo większą otwartość na otrzymywanie materiałów o charakterze marketingowym i reklamowym.” – dodaje Daniel Zawiliński.

    Ponad połowa badanych z chęcią otrzymałaby wiadomości z branży mody. Również duży odsetek ankietowanych deklarował chęć otrzymania promocyjnego SMS-a z artykułami takimi jak produkty spożywczye 36,8%, sprzęt elektroniczny w tym RTV i AGD 31,5% oraz usługami kosmetycznymi 28,4%. Rozrywka i kultura to kolejne obszary, w jakich Klienci z chęcią zapoznawaliby się z ofertą przesłaną SMS-em. – Trzy czwarte respondentów (75%) byłaby zainteresowana otrzymywaniem SMS-ów dotyczących ich ulubionych marek. Podobnie ankietowani odpowiadali w zeszłorocznym badaniu – 75,4% w 2012. Jednoznacznie widzimy więc, że przywiązanie do konkretnego brandu uzasadnia dużo większą otwartość na otrzymywanie materiałów o charakterze marketingowym i reklamowym. – dodaje Daniel Zawiliński.

    Ponad połowa badanych z chęcią otrzymałaby wiadomości z branży mody. Również duży odsetek ankietowanych deklarował chęć otrzymania promocyjnego SMS-a z artykułami takimi jak produkty spożywczye 36,8%, sprzęt elektroniczny w tym RTV i AGD 31,5% oraz usługami kosmetycznymi 28,4%. Rozrywka i kultura to kolejne obszary, w jakich Klienci z chęcią zapoznawaliby się z ofertą przesłaną SMS-em. – Trzy czwarte respondentów (75%) byłaby zainteresowana otrzymywaniem SMS-ów dotyczących ich ulubionych marek. Podobnie ankietowani odpowiadali w zeszłorocznym badaniu – 75,4% w 2012. Jednoznacznie widzimy więc, że przywiązanie do konkretnego brandu uzasadnia dużo większą otwartość na otrzymywanie materiałów o charakterze marketingowym i reklamowym. – dodaje Daniel Zawiliński.

    Ponad połowa badanych z chęcią otrzymałaby wiadomości z branży mody. Również duży odsetek ankietowanych deklarował chęć otrzymania promocyjnego SMS-a z artykułami takimi jak produkty spożywczye 36,8%, sprzęt elektroniczny w tym RTV i AGD 31,5% oraz usługami kosmetycznymi 28,4%. Rozrywka i kultura to kolejne obszary, w jakich Klienci z chęcią zapoznawaliby się z ofertą przesłaną SMS-em. – Trzy czwarte respondentów (75%) byłaby zainteresowana otrzymywaniem SMS-ów dotyczących ich ulubionych marek. Podobnie ankietowani odpowiadali w zeszłorocznym badaniu – 75,4% w 2012. Jednoznacznie widzimy więc, że przywiązanie do konkretnego brandu uzasadnia dużo większą otwartość na otrzymywanie materiałów o charakterze marketingowym i reklamowym. – dodaje Daniel Zawiliński.

    Ponad połowa badanych (64,4%) za najbardziej interesujący typ promocji, o którym chciałby być poinformowana za pomocą SMS-a, uznała rabat na zakup produktów oraz usług. Na drugim miejscu znalazł się gratis dodawany do zakupów lub usług (47,3%). W dalszej kolejności ankietowani wyrażali zainteresowanie bonem na następne zakupy lub usługi dodane do paragonu (39,7%), drugim produktem lub usługą gratis albo rabatem na zakup drugiego produktu (37,2%) oraz konkursem z losowaniem nagród za zrobienie zakupów (25,1%).

    Pokazuje to wyjątkową elastyczność ze strony konsumentów w odbiorze komunikatów promocyjnych, ale przede wszystkim wskazuje na wysoką skuteczność technologii powiadomień tekstowych w dotarciu do konsumenta. A to z kolei jest bardzo ważnym czynnikiem w wyborze rozwiązania w dziedzinie marketingu. Oczywiście w zestawieniu z ceną, poziomem konwersji i potencjalnymi kosztami. Te jednak plasują rozwiązania SMS w czołówce, jako tanie i efektywne narzędzie wspierające sprzedaż. – dodaje Daniel Zawiliński.

    ŹródłoSerwerSMS.pl

    1 KOMENTARZ

    guest
    1
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    ~HostedSMS

    A kto nie chce informacji o promocji?
    Nie tylko Polacy chcą otrzymywać SMSy o promocjach, większość normalnych ludzi chce wiedzieć, kiedy i jak może oszczędzić.

    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...