W lutym 2018 roku w soboty i niedziele średnio czterech na dziesięciu internautów łączyło się z internetem wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Okazuje się również, że w analizowanym miesiącu kobiety chętniej niż mężczyźni przeglądały strony e-sklepów. Sprawdź ciekawostki z polskiej sieci, które przygotowała firma Gemius. W lutym z internetu skorzystało 27,9 mln Polaków (źródło: badanie Gemius/PBI, luty 2018).
W tej grupie większości stanowili mężczyźni (było ich 14,3 mln, czyli o 700 tys. więcej niż kobiet). Przeglądający sieć wygenerowali w analizowanym miesiącu w sumie 55 mld odsłon. Przeciętnie jeden użytkownik sieci przeznaczył na to 2 godz. 9 min dziennie. Najwięcej osób połączyło się z siecią w poniedziałek 26 lutego (23,1 mln osób). Najmniej surfujących po internecie odnotowano w sobotę 10 lutego (21,5 mln).
W analizowanym miesiącu niemal 90 proc. wszystkich internautów połączyło się z siecią za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów (24,3 mln użytkowników). Prawie 80 proc. wykorzystywało w tym celu również urządzenia mobilne (21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,8 mln tabletami).
Weekendy ze smartfonem i tabletem
42 proc. internautów łączyło się z siecią w weekendy wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Okazuje się, że odsetek osób korzystających wyłącznie za pomocą tych urządzeń w dni powszednie wynosił 37 proc.
Najwięcej użytkowników z Mazowsza, najmniej z Opolskiego
W analizowanym miesiącu najwięcej czasu w internecie spędzili internauci z Mazowsza. Przeciętny użytkownik sieci poświęcił tu na surfowanie ponad dwie doby (średnio 54 godz. i 10 min w miesiącu). W czołówce zestawienia znajdują się także województwa śląskie i małopolskie (odpowiednio 50 godz. i 59 min oraz 50 godz. i 20 min średnio miesięcznie na użytkownika). Województwem, którego mieszkańcy poświęcili na surfowanie po sieci najmniej czasu, jest opolskie. Średnio w lutym internauta z Opolszczyzny przeglądał strony WWW i aplikacje 41 godz. i 26 min. To niemal o 13 godzin mniej niż jego kolega z Mazowsza. Średnio polski internauta spędza w sieci 48 godz. i 39 min.
Kobiety górą w e-commerce
W lutym strony związane z e-commerce były zdominowane przez płeć piękną. Z e-sklepów, porównywarek cen, pasaży handlowych czy zakupów grupowych korzystało średnio 4,5 mln kobiet dziennie. W przypadku mężczyzn średnia ta wyniosła 3,9 mln. O ile jednak mężczyźni poświęcili podobną uwagę sklepom i aukcjom internetowym (odpowiednio, średnio 2,3 mln i 2,1 mln użytkowników dziennie), o tyle kobiety chętniej odwiedzały strony WWW sklepów (średnio dziennie 3 mln użytkowniczek sieci na stronach e-sklepów oraz 1,7 mln na stronach z aukcjami internetowymi).
Jak wynika z analizy, zainteresowanie internautek sklepami online utrzymywało się w lutym na zbliżonym poziomie przez większość tygodnia. Wyraźny spadek miał miejsce w soboty, kiedy to e-sklepy odwiedziło średnio 2,7 mln kobiet.