piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Polacy pokochali bankowość mobilną – wynika z badania ING

    Zobacz również

    Dwóch na pięciu użytkowników urządzeń mobilnych z Polski (43%) korzysta z bankowości mobilnej – wynika z międzynarodowego badania „Finansowy Barometr ING”. Choć najchętniej z bankowości mobilnej korzystają Holendrzy i Brytyjczycy, Polacy wyprzedzili pod tym względem m.in. Niemców i Francuzów, zajmując czwartą pozycję wśród europejskich krajów, które wzięły udział w badaniu. Co trzeci polski użytkownik bankowości mobilnej korzysta z niej kilka razy w tygodniu, a co piąty codziennie.

    - Reklama -

    Prawdziwy „boom” bankowości mobilnej miał miejsce w ubiegłym roku – blisko połowa (45%) polskich użytkowników zaczęła korzystać z tego sposobu kontaktu z bankiem w 2014 r.

    Ponad połowa polskich użytkowników bankowości mobilnej przyznaje, że odkąd jej używa ma większą kontrolę nad finansami (52%). Co czwarta osoba deklaruje, że teraz częściej niż kiedyś opłaca rachunki w terminie (24%), a co piąta (21%) przyznaje, że odkąd korzysta z bankowości mobilnej znacznie rzadziej loguje się do systemu bankowego przez komputer.

    Od dłuższego czasu obserwujemy rosnącą popularność bankowości mobilnej wśród klientów, ale w ostatnim czasie dynamika tego zjawiska zauważalnie przyśpieszyła. Nasza aplikacja ING BankMobile została pobrana już ponad 1 milion razy, a aktywnie korzysta z niej blisko dwa razy więcej klientów niż w rok wcześniej. Tylko w drugim kwartale tego roku nasi klienci skorzystali z ING BankMobile ponad 20 milionów razy – powiedział Szymon Mitoraj, dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej, Mobilnej i Zarządzania Procesami w ING Banku Śląskim.

    Polacy przodują również w kategorii robienia zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych: blisko dwie trzecie użytkowników dokonało w ten sposób zakupu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. To więcej niż m.in. w USA, Wielkiej Brytanii  i Niemczech. Z badania wynika również, że użytkownicy bankowości mobilnej robią zakupy mobilne blisko dwa razy częściej niż osoby niekorzystające z usług bankowych przez smartfon czy tablet.

    Najpopularniejsze produkty kupowane przez urządzenia mobilne to ubrania i sprzęt elektroniczny. 41% polskich użytkowników kupiło w ten sposób odzież, a 37% elektronikę. Co czwarty Polak zamówił przez urządzenie mobilne artykuły spożywcze, co jest drugim najwyższym wynikiem w badaniu. Mężczyźni chętniej kupują sprzęt elektroniczny i gry, a kobiety odzież i żywność.

    Badanie Finansowy Barometr ING zostało przeprowadzone w 15 krajach (Polsce, Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburgu, Niemczech, Rumunii, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, USA oraz Australii) techniką badawczą CAWI na przełomie stycznia i lutego 2015 r., na reprezentatywnej próbie 14 829 respondentów, w tym 1018 z Polski.

    ŹródłoInterRisk
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...