Klienci banków złożyli niemal 600 tys. wniosków o świadczenie „500 Plus” przez systemy bankowości elektronicznej – wynika z danych zebranych przez Bankier.pl. Test usług bankowych i systemów e-administracji został zaliczony. Czas na kolejne wdrożenia. W ciągu pierwszego półrocza działania programu „500 Plus” przez systemy bankowości internetowej złożyliśmy blisko 600 tysięcy wniosków. Najwięcej wniosków złożyli klienci PKO Banku Polskiego – 171 tys.
Na drugim miejscu znalazł się mBank, którego klienci wysłali 100 tys.
dokumentów. Przez systemy Banku Pekao przeszło 77 tys. wniosków.
– Wnioski o świadczenie „500 Plus” można składać przez internet za pomocą czterech kanałów. Jednym z nich są systemy bankowości internetowej banków. Z punktu widzenia klienta banku ta ścieżka wydaje się najwygodniejsza. Nie wymaga bowiem dodatkowych narzędzi autoryzacyjnych – klient wykorzystuje dane dostępowe do bankowości internetowej – komentuje Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl.
Wkrótce możliwość składania wniosków pojawi się w kolejnych trzech bankach. Z końcem października taka funkcja zostanie udostępniona w Deutsche Banku, a w listopadzie w Getin Banku (od 1.XI) i Citi Handlowym (30.XI).
Banki wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji pracują nad kolejnymi wdrożeniami integrującymi usługi bankowości elektronicznej i e-administracji. W ubiegłym tygodniu klienci PKO Banku Polskiego dostali możliwość zakładania Profilu Zaufanego z poziomu systemu iPKO. Profil Zaufany to elektroniczny podpis, za pomocą którego obywatele mogą załatwiać urzędowe sprawy przez internet. Do tej pory, by zdobyć taki „klucz”, należało udać się do urzędu i wypełnić odpowiedni wniosek.