Polkomtel został strategicznym partnerem Freebee, jednego z najbardziej dynamicznie rozwijających się startupów w Polsce. Dzięki temu Freebee stanie się jedną z najsilniejszych marek oferujących rozwiązania lojalnościowe na polskim rynku. Freebee to startup oparty o technologie mobilne oraz kartę plastikową, który konsekwentnie zmienia oblicze programów lojalnościowych, wzbogacając je o regułę wzajemności. Razem z Freebee lokalne firmy tworzą własne, dostosowane do potrzeb
Programy Wzajemnościowe, dzięki którym mogą budować autentyczną, partnerską relację ze swoimi klientami, realizując przy tym własne cele biznesowe.
Dzięki Freebee klienci mogą szybko i wygodnie odbierać nagrody jakie lubią, związane z charakterem ich ulubionych miejsc, często niedostępne nigdzie indziej. Swoje Freebee prowadzi już prawie 500 miejsc z kilkunastu różnych branż (restauracje, sklepy, kawiarnie, księgarnie) – każde na własnych zasadach, ale zawsze w oparciu o ideę wzajemności, która oznacza partnerskie traktowanie klienta.
– Tradycyjne programy lojalnościowe nie budują relacji między marką a konsumentem. Klient ma dosyć ciułania punktów w nieskończoność, a przy zakupie 10. kawy niekoniecznie chce już tylko 11. gratis. Dlatego powstało Freebee. – mówi Michał Niemczycki, Wiceprezes Zarządu New Media Ventures Sp. z o.o. właściciela Freebee. – Każdy program Freebee oparty jest na idei wzajemności, czyli budowany jest w taki sposób, aby relacje między klientem, a firmą były zrównoważone. Dotychczasowy model lojalnościowy zakłada, że to głównie klient jest lojalny wobec danej marki. Wzajemność, przeciwnie, opiera się na dwustronnej relacji, sprawiedliwej wymianie – klienci odwiedzają dane miejsca, spędzają w nich czas, robią zakupy, a firmy szybko odwzajemniają im się miłymi gestami i dopasowanymi nagrodami. Oznacza to, że w każdym programie Freebee nagrody muszą być w zasięgu ręki, związane z ofertą danego miejsca. Dbamy też o to, aby była choć jedna nagroda niestandardowa, relacyjna, która pozwala klientowi przeżyć unikalne doświadczenie związane z marką i wyrażające charakter danej firmy. Na przykład warszawska restauracja AIOLI daje możliwość skomponowania własnej pizzy – danie na tydzień zostaje umieszczone w menu, a jego pomysłodawca zarabia 1 zł od każdego zamówienia. W Księgarni Baczyńskiego klient może zostać bohaterem książki, a w Pizzerii Don Corleone w Kwidzynie być obsługiwanym w pierwszej kolejności, niczym prawdziwy szef mafii.
Piotr Skrzypczak, Dyrektor Departamentu Zarządzania Bazą w Polkomtel Sp. z o.o. podkreśla – – Współpraca z Freebee to dobry krok dla firmy Polkomtel: rozwija ofertę dla klientów i stanowi kolejny element budowania konkurencyjności i przewagi na rynku. Szukaliśmy czegoś innowacyjnego, świeżego, co wprowadziłoby nowatorski element do budowania naszej relacji z klientami. I wtedy pojawiło się Freebee ze swoim pomysłem. Spodobał nam się model biznesowy. Koncepcja podejścia do klienta na zasadzie wzajemności jest czymś więcej, niż tradycyjne poszukiwanie lojalności w relacjach. Zastosowanie technologii mobilnej w tego typu programie doskonale wkomponowuje się w profil działalności Plusa.
Freebee będzie stanowić nowy kanał komunikacji z klientami Plusa. Dzięki strategicznemu partnerstwu, Plus dotrze do partnerów startupu ze swoimi usługami i ofertą. Stworzy również dodatkowe pole do upowszechniania oferowanej przez siebie technologii LTE – Freebee już teraz udostępnia Wi-Fi z Internetem Plusa w lokalizacjach wybranych partnerów.
Dzięki partnerstwu z Polkomtelem, Freebee dołączy do portfolio produktów Plus dla Firm. Promocja wspólnych produktów będzie przekładać się na wzmocnienie rozpoznawalności marki Freebee wśród konsumentów.
Dalsze kroki współpracy Polkomtel Sp. z o.o. i Freebee zostaną przedstawione już wkrótce.