W Polkomtel SA rozpoczęło się wdrożenie systemu opartego na Oracle Siebel CRM. Jest to już druga w ostatnim czasie – po wdrożeniu w ITI Neovision – implementacja tego pakietu, która będzie jedną z największych instalacji Siebel CRM w Polsce.
Projekt rozłożony jest na kilka lat i jest prowadzony przez zespół konsultantów lokalnych i międzynarodowych firm partnerskich Oracle oraz licznych specjalistów firmy Polkomtel SA i ekspertów Oracle Polska.
„Projekt realizowany w Polkomtel SA jest w skali naszego kraju rekordowy pod każdym względem – zarówno liczby obsługiwanych abonentów (ponad 13 mln), jak również liczby wdrażanych modułów, skali integracji systemów informatycznych oraz szczegółowości informacji o bazie naszych klientów – mówi Piotr Markowski, dyrektor projektu CRM ze strony Polkomtel SA. – Siebel CRM to bardzo nowoczesny i najbardziej kompletny system do zarządzania relacjami z klientami dostępny dziś na rynku, który da naszej firmie ogromną przewagę konkurencyjną”.
System Oracle Siebel CRM to system dojrzały i sprawdzony, mający na świecie wiele prestiżowych referencji w sektorze telekomunikacyjnym. Rozwiązanie zawiera kilkaset zintegrowanych modułów aplikacyjnych, kompleksowo zaspokajających wszystkie potrzeby firmy w zakresie kontaktów z klientami i partnerami, dowolnym kanałem komunikacyjnym i w dowolnym kontekście; wspiera procesy marketingu, sprzedaży i serwisu oraz relacje firmy z pracownikami. Rozwiązanie Siebel zostało zaprojektowane dla najbardziej złożonych organizacji, z uwzględnieniem wielu różnych linii biznesowych, wielości produktów, podziałów geograficznych czy różnorodnych form kontaktu. Rozwiązanie Oracle Siebel CRM eliminuje rozproszenie danych, nieefektywność procesów biznesowych i pozwala nawet najbardziej skomplikowanemu przedsiębiorstwu uzyskać spójny ogląd wszystkich informacji o swoich klientach.
„Po okresie intensywnego wzrostu organicznego nasza firma weszła w fazę, w której ważniejsze od pozyskiwania nowych abonentów stają się procesy dbałości o klientów już pozyskanych, zwane Customer Marketing – dodaje Piotr Markowski. – Obejmują one działania na rzecz zatrzymania klientów i zwiększenia poziomu ich lojalności, a także przekonania ich o zaletach nabywania nowych usług, które mamy w ofercie. Spodziewamy się, że nowoczesny system CRM pozwoli nam utrzymać obecne tempo wzrostu przychodów firmy, nawet przy niższych marżach”.
Jednolity system CRM zintegruje w jednej bazie informacje o wszystkich produktach i klientach firmy Polkomtel SA, umożliwi także szybki dostęp do danych historycznych dotyczących interakcji klienta z operatorem – przyniesie to całościowy wgląd we wszystkie dane o kliencie i pozwoli na wykonywanie wielu niedostępnych dotychczas analiz. System zintegruje także dane z używanych w firmie aplikacji, które przetwarzają dane o klientach (takich jak np. finanse, logistyka, dystrybucja czy billing).