Jak wynika z najnowszego raportu Ericsson ConsumerLab, niemal połowa Polaków korzysta obecnie z technologii 4G. Pomiędzy 2013 i 2015 roku Polacy zaczęli w większym stopniu korzystać ze wszystkich możliwych usług dostępnych na smartfonach i tabletach. Trzy najpopularniejsze usługi wymienione przez konsumentów to: przeglądanie stron internetowych, e-mail i media społecznościowe.
Każda z tych aktywności zanotowała około 50 procentowy wzrost w ciągu ostatnich dwóch lat. Polacy nadal dokonują zakupów internetowych rzadziej niż Brytyjczycy czy Niemcy.
Polacy biorący udział w badaniu Ericsson deklarują, że jakość transmisji danych jest czynnikiem za którego poprawę są skłonni zapłacić dodatkowe pieniądze.
4G stosowane jest przede wszystkim przy korzystaniu usług wymagających przesyłu dużej ilości danych, np. przy oglądaniu materiałów VOD czy używaniu wideo komunikatorów. Niewątpliwą zaletą technologii 4G jest również wyższy poziom bezpieczeństwa podczas korzystania z sieci.
Raport Ericsson ConsumerLab dostarcza informacji dotyczących sposobów użycia technologii i usług mobilnych w wybranych krajach świata. Część poświęcona Polsce została stworzona na podstawie 1865 wypełnionych ankiet internetowych. Ankietowani są grupą reprezentatywną dla 21 milionów Polaków w wieku 15-69 lat, korzystających z internetu przynajmniej raz w tygodniu.