Polscy i rumuńscy inżynierowie Orange dbają, by sieć Orange w Europie funkcjonowała bez awarii. Służą też pomocą techniczną innym firmom grupy. Zajmuje się tym specjalnie powołana organizacja Global Network Operations Center Europe (GNOCe) z siedzibą w Warszawie. Konsolidacja, która potrwa do końca 2016 roku, ma zagwarantować świadczenie przez Orange najwyższej jakości usług oraz zwiększyć efektywność operacyjną.
– Decyzja grupy Orange o powołaniu GNOCe w oparciu o pracowników Orange w Polsce i Rumunii oraz usytuowanie jej siedziby w Warszawie świadczy o wysokiej ocenie wiedzy i kompetencji naszych specjalistów. To dla nas duża satysfakcja, ale też odpowiedzialność – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych Orange Polska.
W polskiej części GNOCe pracuje ponad 400 osób między innymi z Warszawy, Katowic, Lublina i Wrocławia. GNOC Europe odpowiada za zdalne utrzymanie sieci rdzeniowej, data, transportowej i IP oraz platform usługowych na dwóch poziomach – nadzoru oraz eksperckiego wsparcia technicznego. Są to działania operacyjne wymagające pracy inżynierów o wysokich kwalifikacjach w systemie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. GNOC Europe realizuje także zadania zaradcze i rozwiązuje problemy z zakresu wymienionych technologii. Ponadto monitoruje usługi i odpowiada za ekspertyzę urządzeń multimedialnych.
Pierwszymi klientami GNOCe są Orange Słowacja, Grupa Mobistar (Belgia i Luxemburg) oraz Orange Rumunia. GNOCe kontynuuje także obsługę Orange Polska na dotychczasowych zasadach. Według przyjętego planu, do końca 2016 r. GNOC Europe przejmie odpowiedzialność za zdalne utrzymanie sieci kolejnych firm Grupy Orange w Europie – Orange Hiszpania i Orange Mołdawia. Szefem GNOCe jest Stephane Soulie.