Grupa Engave podpisała kontrakt na kompleksowe wdrożenie systemu informacji pasażerskiej transportu publicznego w Astanie. System multimedialnej informacji pasażerskiej obejmie m.in. autobusy, przystanki autobusowe oraz nośniki CityTV. Grupa Engave systematycznie rozwija działania na rynkach zagranicznych. Perspektywy współpracy są optymistyczne. W rankingu Doing Business publikowanym przez World Bank Group, Kazachstan w 2017 roku zajął 35. pozycję, awansując z 51. miejsca.
– Kontrakt z Kazachstanem to pierwszy tak duży zagraniczny projekt. Popyt na nowoczesne technologie na rynkach wschodnich rośnie dynamicznie. Dla nas to duża szansa. Mamy nadzieję, że już wkrótce podpiszemy kolejne umowy – mówi Dominik Żochowski, prezes Engave.
Wystawa Expo Astana 2017 to jedno z najważniejszych tegorocznych wydarzeń. Potrwa od 10 czerwca do 10 września. Organizatorzy spodziewają się, że Expo odwiedzi 5 milionów gości.
Wyzwanie dla grupy
W ramach współpracy z Kazachstanem Engave zrealizuje unikatowy w skali kraju wschodniego projekt. Umowa przewiduje między innymi doposażenie 908 autobusów miejskich w jednolity system dystrybucji informacji pasażerskiej oraz reklam. Ponadto zakres prac obejmuje instalację na 200 przystankach standów informacyjnych, tzw. iSTOPów – nośników informacji i reklam outdoorowych. Każdy iSTOP będzie wyposażony w dwa monitory LCD. Wszystkie nośniki zostaną zintegrowane za pomocą jednego systemu.
– Po zainstalowaniu nośników informacji i reklam kolejnym etapem będą prace integratorskie. Zajmiemy się budową centrum zarządzania systemem telewizji informacyjno-reklamowej typu CityTV, który umożliwia skuteczne zarządzania reklamą i informacją w przestrzeni publicznej. Stworzymy również centrum zarządzania zintegrowaną komunikacją publiczną. Dzięki temu komunikacja miejska w Astanie będzie w stanie sprawnie obsługiwać wszystkich podróżujących, w tym gości Astana Expo 2017 – komentuje Marcin Figiel, CEO ENGAVE INTERNATIONAL LTD, firmy córki należącej do informatycznej spółki Engave.
Długoterminowy kontrakt
Kontrakt zrealizuje konsorcjum w składzie Engave sp. z o.o. oraz Engave International. Konsorcjum będzie miało wyłączność na obsługę rynku reklamowego w przestrzeni publicznej związanej z transportem publicznym przez okres 7 lat.