Polacy coraz bardziej przekonują się do bankowości mobilnej – na koniec czerwca 2018 r. korzystało z niej 10 mln osób. Z zebranych w raporcie PRNews.pl i Bankier.pl danych wynika, że na koniec II kwartału 2018 r. z bankowości mobilnej korzystało już ponad 10 mln polskich klientów. Wśród nich 6,6 mln to użytkownicy aplikacji mobilnych. Do pozostałych należą korzystający z mobilnych serwisów lite lub RWD oraz logujący się za pomocą smartfona do standardowych systemów transakcyjnych.
Największą liczbą użytkowników bakowości mobilnej może pochwalić się PKO Bank Polski. Spośród 9,1 mln klientów detalicznych PKO BP z bankowości mobilnej korzysta blisko 2,5 mln, czyli około 27 proc. Na mobilnym podium uplasował się też mBank (z 1,75 mln klientów korzystających z bankowości mobilnej) i ING Bank Śląski (w którym mobilną bankowość prowadzi 1,6 mln użytkowników).
Największy bank w Polsce przoduje również w aplikacjach mobilnych – PKO BP ma już ponad 1,5 mln użytkowników aplikacji IKO.
– Bankowość mobilna przestała być usługą dla najbardziej zaawansowanych technologicznie użytkowników banków. To już standard, o czym świadczą liczby. Z tego kanału korzysta już co czwarty klient banków komercyjnych – mówi Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl.
Mimo że klientów nastawionych na mobile przybywa, wciąż na rynku istnieją banki, które nie oferują usługi bankowości mobilnej. Należą do nich Bank Pocztowy i Toyota Bank. Pierwszy z nich stworzył jednak specjalną markę dla klientów cyfrowych – jest nią Envelo Bank.