Polski Związek Piłki Siatkowej oraz Profesjonalna Liga Piłki Siatkowej pozyskały kolejnego wielkiego partnera. Na cztery kolejne lata do grona partnerów Polskiej Siatkówki jako sponsor dołączyła jednaz największych korporacji przemysłu naftowego w Europie Środkowo-Wschodniej – PKN ORLEN.Siatkówka, odnosząca w ostatnich latach największe sukcesy spośród wszystkich sportów zespołowych w Polsce, ma szansę stać się sportem narodowym i dostarczać radość przez wiele kolejnych lat.
Będzie to możliwe dzięki zaangażowaniu i finansowej stabilności gwarantowanej przez dwóch potężnych partnerów – dotychczasowego, czyli sieci Plus i nowego – ORLENU!
Podpisane umowy oznaczają, że do Igrzysk Olimpijskich w 2016 roku polskie reprezentacje narodowe, zarówno mężczyzn, jak i kobiet, będą miały dwóch równorzędnych sponsorów: dotychczasowego w postaci sieci Plus oraz nowego, czyli PKN ORLEN. Obie firmy będą również sponsorami tytularnymi rozgrywek ligowych kobiet i mężczyzn, a ostateczne nazwy obu lig będą ogłoszone przed rozpoczęciem sezonu.
Zdaniem Mirosława Przedpełskiego, Prezesa Polskiego Związku Piłki Siatkowej –Przed nami Igrzyska Olimpijskie, na które jedziemy z nadzieją na medal naszych siatkarzy, ale musimy również pamiętać o dwóch wielkich wydarzeniach siatkarskich, które odbędą się w naszym kraju. W przyszłym roku wspólnie z Danią organizujemy Mistrzostwa Europy w Piłce Siatkowej Mężczyzn, a w 2014 r. samodzielnie organizujemy Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn. To wielkie wyzwanie sportowe i organizacyjne, a także wielka odpowiedzialność spoczywająca na nas jako na gospodarzach tych imprez.
–Plus wspiera siatkówkę od 14 lat i zdajemy sobie sprawę ze skali oczekiwań, jakie mają wobec nas kibice. Aby im sprostać podjęliśmy dwie ważne decyzje. Pierwszą jest wydłużenie obowiązujących umów na sponsoring reprezentacji do Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w r. 2016. Drugą, najważniejszą, było zaproszenie ORLENU do współpracy i wspólnego wspierania zarówno reprezentacji jak i rozgrywek ligowych. Wierzę, że działając wspólnie, będziemy w stanie zrobić dla polskiej siatkówki jeszcze więcej.– mówi Zygmunt Solorz-Żak, Prezes Zarządu Polkomtel sp. z o.o, operatora sieci Plus.
–ORLEN jako marka narodowa jest zainteresowana wspieraniem polskich sportowców i jesteśmy dumni, że będziemy związani z reprezentacją Polski w tak dynamicznie rozwijającej się dyscyplinie jak piłka siatkowa, która ma jednych z najwspanialszych kibiców. Nasza strategia sponsoringowa zakłada wsparcie dla dyscyplin i wydarzeń wyzwalających najwyższy poziom emocji, jakie budzą występy reprezentacji narodowej. – powiedział Jacek Krawiec, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
–Pozyskanie nowego partnera jest impulsem do dalszego rozwoju siatkówki klubowej w Polsce. Nowa jakość rozgrywek ligowych to nowe działania marketingowe, nowy branding, nowe spojrzenie na zarządzenie ekstraklasami. Prezesi klubów wierzą, że dzięki pozyskaniu nowego sponsora tytularnego rozgrywek, będą rozwijały się one jeszcze dynamiczniej– powiedział Prezes Zarządu Profesjonalnej Ligi Piłki Siatkowej S.A. Artur Popko.
Plus wspiera siatkówkę od 1998 roku, będąc w tym czasie między innymi wyłącznym sponsorem reprezentacji Polski kobiet i mężczyzn oraz tytularnym sponsorem obu siatkarskich lig. Dzięki stabilności finansowej i wspólnej pracy polskie siatkarki i siatkarze zanotowali wiele spektakularnych sukcesów. Polskie drużyny narodowe zdobywały w tym okresie osiem razy medale na najważniejszych imprezach siatkarskich na świecie:
- srebrny medal mistrzostw świata reprezentacji mężczyzn,
- 3 złote medale mistrzostw Europy (dwa razy kobiety i raz mężczyźni),
- brązowy medal Ligi Światowej,
- 2 brązowe medale Mistrzostw Europy (mężczyźni i kobiety),
- srebrny medal Pucharu Świata Mężczyzn.
Bardzo ważne, nie tylko w wymiarze sportowym, ale i społecznym, było również zaangażowanie Plusa w organizację siatkarskich turniejów dla dzieci i młodzieży, w program budowy młodzieżowych boisk oraz program wyposażenia boisk do siatkówki w sprzęt.
PKN ORLEN sponsoruje imprezy siatkarskie od 2009 roku. Sukces marketingowy Mistrzostw Europy Kobiet w Piłce Siatkowej oraz stale rosnące zainteresowanie tą dyscypliną przyczyniło się do podjęcia decyzji o rozszerzeniu obecności marki w kolejnych wydarzeniach sportowych związanych z piłką siatkową. W ubiegłym roku PKN ORLEN był głównie obecny w najważniejszych turniejach siatkówki plażowej oraz wybranych meczach rangi międzynarodowej halowej piłki siatkowej. Zwiększenie zaangażowania PKN ORLEN w tę dyscyplinę jest konsekwencją strategii Koncernu opartej o sponsoring sportów drużynowych oraz imprez rangi międzynarodowej.W nadchodzącym sezonie Koncern będzie również obecny w wybranych turniejach siatkówki plażowej. Dodatkowo, spółka podpisała indywidualny kontrakt sponsorski z najlepszym polskim duetem siatkarskim rywalizującym w turniejach plażowych najwyższej rangi: Grzegorz Fijałkiem oraz Mariuszem Prudlem. Obecnie jest to czwarta para według światowego rankingu FIVB i trzecia według europejskiego CEV 2010/2011.