Obecnie co trzeci Polak ma dostęp do Internetu, zaś co czwarty jest internautą – wynika z badania TNS Interbus, realizowanego przez TNS OBOP. Wyniki tego badania obrazują, jak Internet staje się medium powszechnie wykorzystywanym przez Polaków.
Od roku 2000 do końca 2004 odsetek Polaków mających dostęp do Internetu wzrósł z 19% do 33%. Przez cały ten czas dostęp do sieci w większym stopniu mieli mężczyźni (37%) niż kobiety (30%). W grupie mężczyzn jest też więcej internautów (29% vs. 21%). Odsetek internautów, czyli osób korzystających z Internetu przynajmniej raz w miesiącu wzrósł na przestrzeni ostatnich czterech lat z 13% do 25%.
Wykres 1. Odsetek osób mających dostęp do Internetu.
Podstawa: Wszyscy badani. Dane rolowane 3-miesięcznie.
Wykres 2. Odsetek internautów.
Podstawa: Wszyscy badani. Dane rolowane 3-miesięcznie.
Cztery lata temu jedynie 36% internautów korzystało z Internetu w domu. Równie popularnymi miejscami korzystania z sieci było miejsce pracy (36%) oraz szkoła lub uczelnia (37%). Obecnie tylko 24% internautów korzysta z sieci w pracy, tyle samo w szkole lub na uczelni. Zdecydowanie najwięcej, bo aż 70% internautów korzysta z Internetu we własnym domu. „W Polsce ten proces ma raczej charakter ewolucyjny niż rewolucyjny, gdyż nadal ograniczony jest wysokimi kosztami dostępu do Internetu” – komentuje Beata Durka, Kierownik Działu Badań w TNS OBOP.
Wykres 3. Miejsce korzystania z Internetu.
Podstawa: Internauci. Dane rolowane 3-miesięcznie.
Coraz popularniejsze stają się również zakupy dokonywane przez Internet. Z oferty sklepów internetowych skorzystał już co trzeci internauta i co piąta internautka.
Wykres 4. Odsetek internautów, którzy kiedykolwiek dokonali zakupu przez Internet.
Podstawa: Internauci. Dane rolowane 3-miesięcznie.
źródło: TNS Obop