Ericsson Global Service Delivery Centre (GSDC) przyznał polskiemu Centrum Nadzoru i Zarządzania Sieci (Network Operation Centre „NOC”) Global NOC Certificate. Polskie Centrum jest ósmym na świecie centrum operacyjnym posiadającym ten certyfikat i jednocześnie największym obsługującym sieci stacjonarne.
Network Operation Centre (NOC) prowadzony przez firmę Ericsson utrzymuje i zarządza siecią telekomunikacyjną Netii od lipca 2006. Centrum jest odpowiedzialne za monitorowanie sieci i jej poprawne funkcjonowanie. Wszystkie działania wykonywane są zgodnie z ustalonymi procedurami, które pozwalają na uzyskanie dużej niezawodności i maksymalne skrócenie czasu usunięcia awarii.
Ericsson w Polsce realizuje zadania poprzez NOC zlokalizowany w Warszawie oraz znajdujące się w Katowicach Centrum Koordynacji Zleceń Abonenckich. Nad prawidłowym funkcjonowaniem sieci klienta czuwa blisko 180 osób.
„Ericsson Global NOC Certificate to szczególne wyróżnienie świadczące tym, że prowadzone przez nas centrum operacyjne jest dobrze przygotowane do utrzymania i zarządzania sieciami telekomunikacyjnymi klientów z całego świata. Ponad rok ciężko pracowaliśmy dopasowując nasze działania do międzynarodowych standardów. Cieszymy się, że w tak szybkim czasie udało nam się uzyskać certyfikat, dzięki któremu NOC może rozwijać się jeszcze dynamiczniej niż dotychczas. Już wkrótce nasi specjaliści będą obsługiwać sieci operatorów z innych krajów, gdzie Ericsson odpowiada za utrzymanie i zarządzanie zasobami sieciowymi. Przewidujemy, że w tym obszarze dwukrotnie zwiększymy zatrudnienie w ciągu najbliższych 12 miesięcy” – powiedział Jacek Wasilewski, wiceprezes firmy Ericsson w Polsce.