poniedziałek, 28 kwietnia, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Polskie infolinie są frustrujące !

    Zobacz również

    Według najnowszego raportu, 48% polskich konsumentów jest sfrustrowanych długim czasem oczekiwania na połączenie, 45% – faktem otrzymania sprzecznych lub nieprecyzyjnych informacji, a 40% – funkcjonowaniem systemów IVR, mających zbyt wiele opcji lub których opcje nie działają poprawnie.

    - Reklama -

    Obecnie, call i contact centers w Polsce stoją przed wyzwaniem
    zapewnienia satysfakcjonujących doświadczeń klienta. Jest bowiem kilka
    głównych punktów, które powodują frustrację konsumentów. Niemniej
    jednak aktywne wzmacnianie więzi emocjonalnych z klientami i wdrożenie
    najnowszych technologii może pomóc w zmianie negatywnej percepcji w
    doskonałe doświadczenia w relacjach z contact center – wskazują wyniki
    raportu Genesys Consumer Survey 2007 – Polska, zleconego przez Genesys
    Telecommunications Laboratories, Inc., firmę należącą do
    Alcatel-Lucent.

    Respondenci silnie podkreślili, że preferują prowadzenie interesów z
    firmą ze względu na bardzo pozytywne doświadczenia w relacjach z call
    center – przede wszystkim nie można dopuścić do tego, aby czuli się oni
    sfrustrowani. Konieczna jest świadomość, że przyczyną frustracji
    klientów są podstawowe problemy (długi czas oczekiwania na połączenie,
    fakt otrzymywania sprzecznych lub nieprecyzyjnych informacji,
    Interaktywne Systemy Odpowiedzi Głosowej (IVR) mające zbyt wiele opcji
    lub których opcje nie działają poprawnie).

    Umiejętność poradzenia sobie
    z ww. kwestiami ma znaczący wpływ na wzmacnianie satysfakcji klienta i
    budowanie jego lojalności. Co więcej, otrzymywanie ofert sprzedaży
    krzyżowej oraz komunikatów zostało wskazane jako niezwykle cenne, gdyż
    pozwala to na wzmacnianie więzi emocjonalnej pomiędzy firmą a klientem.
    Wzrasta potrzeba wykorzystywania nowych kanałów w komunikacji (poczta
    elektroniczna, czat, SMS) – wśród klientów z różnych, nie tylko
    najmłodszych, grup wiekowych.

    Kluczowe wnioski z badania:

    • Większość respondentów docenia doskonałe doświadczenia w relacjach z
      contact center, co okazało się kluczem do budowania lojalności klienta.
      Z drugiej strony, więcej niż połowa badanej populacji przyznała, że
      słabe relacje z centrum obsługi klienta były przyczyną rezygnacji z
      prowadzenia interesów z firmą.
    • Główne przyczyny frustracji klientów to długi czas oczekiwania na
      połączenie (najczęstszą przyczyna, wskazana przez 48% respondentów). 97%
      respondentów wolałoby po 10 minutach otrzymać telefon zwrotny, a nie
      czekać na linii przez cały ten czas, a 81% chciałoby mieć możliwość
      poproszenia o telefon zwrotny, jeżeli czas oczekiwania jest dłuższy niż
      sobie tego życzą.
    • Konsumenci wolą, aby ich problem był rozwiązany bez przekierowania
      rozmowy. Jednak 76% konsumentów nie ma nic przeciwko przełączeniu ich
      do osoby, która posiada odpowiednie kompetencję i wiedzę, aby
      odpowiedzieć na ich pytania szybciej lub skuteczniej.
    • Kolejne powody frustracji konsumentów to fakt otrzymania sprzecznych
      lub nieprecyzyjnych informacji (45%) oraz systemy IVR, mające zbyt
      wiele opcji lub których opcje nie działają poprawnie.
    • Naciskanie na konsumentów, aby skorzystali z systemu samoobsługi, nie
      jest rekomendowane. Aż 50% respondentów reaguje negatywnie w takiej
      sytuacji, a 42% czuje się mniej lojalnym wobec firmy lub nawet zaczyna
      prowadzić interesy z inną firmą.
    • Niemal wszyscy ankietowani konsumenci chcieliby otrzymywać oferty
      sprzedaży krzyżowej. Otrzymywanie komunikatów od firmy (komunikacja
      wychodząca) jest bardzo mile widziana. Co więcej, konsumenci naprawdę
      doceniają kurtuazyjne telefony od dostawcy (przyznała to zdecydowana
      większość, bo aż 94% konsumentów; jednocześnie zaledwie 42% otrzymało
      taki telefon).
    • Nowe kanały (e-maile, wiadomości SMS i czaty) stają się coraz
      bardziej popularne w komunikacji z contact center. Jest wyraźna
      preferencja używania poczty elektronicznej.

    Podsumowując wnioski płynące z raportu, Martin Veselka, Regional
    Manager Central & Eastern Europe, Genesys Telecommunications
    Laboratories, Inc., powiedział: „Najwyraźniej działania zmierzające do
    powstrzymania frustracji klienta i wzmocnienia z nim więzi
    emocjonalnych są kluczowymi czynnikami, które formują percepcję call i
    contact center firmy. A postrzeganie contact center bezpośrednio wpływa
    na nastawienie do firmy jako całości”.

    ŹródłoGenesys
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Orange Polska sprzedaje biznes energetyczny firmie Fortum

    Orange Polska podpisał umowę wstępną sprzedaży należącej do operatora w 100% spółki Orange Energia na rzecz firmy Fortum. Wartość...