sobota, 22 lutego, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Polskie małe i średnie firmy liczą na wsparcie banków w rozwoju

    Zobacz również

    Najnowsze badanie Visa Consulting & Analytics (VCA) pokazuje, że najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze konta firmowego są: dostęp do szybkich przelewów krajowych i zagranicznych, dostęp do konta bankowego i pieniędzy z każdego zakątka świata, dostęp do cyfrowych podpisów i dokumentów oraz cyfrowy kontakt z instytucjami publicznymi. Życie przedsiębiorców ułatwiłyby także szybkie i łatwe pożyczki, możliwość korzystania z odroczonych płatności oraz nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

    - Reklama -

    Jak pokazuje badanie zrealizowane na grupie ponad 300 małych i średnich firm działających w Polsce, rodzimi przedsiębiorcy są świadomi dynamicznych zmian w świecie i są na nie otwarci. Zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest posiadanie odpowiedniego partnera w rozwoju biznesu. 8 na 10 ankietowanych osób zarządzających małymi i średnimi firmami uważa, że bank może ułatwiać im życie, szczególnie w zakresie nowych technologii, czyli możliwości korzystania z aplikacji mobilnej (43%) oraz dostępu online do wszystkiego, czego potrzebują (28%).

    Visa Consulting & Analytics wspiera banki i ich klientów – małe i średnie firmy – w cyfryzacji

    Badanie pokazuje, że transformacja cyfrowa jest koniecznością i może przynieść korzyści firmom i gospodarkom. Z danych Visa wynika, że 67% małych i średnich przedsiębiorstw w Europie korzysta obecnie z rozwiązań cyfrowych. Gdyby wyeliminować tę lukę 33%, łączne przychody polskich przedsiębiorstw wzrosłyby realnie o 25,7 mld rocznie. Cyfryzacja płatności i bankowości firmowej może być dobrym wstępem do tych zmian.

    Zespół Visa Consulting & Analytics na co dzień wspiera banki, instytucje finansowe oraz dostawców usług w tworzeniu rozwiązań odpowiadających na potrzeby ich klientów, także małych i średnich firm z różnych sektorów. Bez danych, takich jak te zebrane podczas badania, nie mielibyśmy pełnej wiedzy o ich potrzebach. W wyborze banku i pierwszego konta do prowadzenia biznesu, dla aż 74% klientów MŚP kluczową rolę odgrywa wygoda i posiadanie konta prywatnego w danym banku. Ważna jest również atrakcyjna oferta finansowa, wizerunek banku, prosty proces otwierania konta oraz dostosowanie do potrzeb przedsiębiorcy. Inaczej jest przy wyborze drugiego i kolejnego konta – tu wybór determinują dopasowane do potrzeb funkcjonalności aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej – mówi Wojciech Werochowski, dyrektor Visa Consulting & Analytics w Polsce.

    Większość MŚP (71%) nie planuje zmienić banku, gdy są zadowoleni z oferty oraz gdy mają konto prywatne i firmowe w tym samym banku, co jest dla nich wygodne[5]. Decyzja o potencjalnej zmianie najczęściej jest wynikiem braku oddziału w okolicy lub dużego rozczarowania z powodu m.in. wprowadzenia opłat, których wcześniej bank nie pobierał, czy nieprzyznania kredytu[6]. Okazuje się, że właśnie pozytywna decyzja o kredycie w innym banku może być czynnikiem decydującym o zmianie.

    Rola kart biznesowych w rozwoju MŚP

    Uproszenie prowadzenia biznesu jest możliwe także dzięki kartom biznesowym. Z badania VCA wynika, że 75% polskich przedsiębiorców prowadzących małe i średnie firmy deklaruje, że posiada co najmniej jedną kartę[7]. Używają jej kilka razy w tygodniu, najczęściej do płacenia za wydatki firmowe, takie jak paliwo (60%), a także w mniejszym stopniu za parkingi, bilety autobusowe, na pociąg i samolot oraz za pobyt w hotelu.

    Zdaniem ekspertów z zespołu Visa Consulting & Analytics pełne korzystanie z możliwości, jakie niosą karty biznesowe, może przynieść przedsiębiorcom liczne korzyści i usprawnić zarządzanie firmą. Pozwalają bowiem zautomatyzować pewne procesy administracyjne, uelastycznić warunki płatności i skonsolidować wydatki biznesowe, a także polepszyć rating kredytowy firmy dzięki konsekwentnemu korzystaniu i terminowym płatnościom, chroniąc przy tym przed oszustwami, szczególnie w przypadku płatności online. Dla firm „jutra” ważniejszy niż do tej pory będzie dostęp do infrastruktury i usług, które wesprą ich zróżnicowane i dynamicznie zmieniające się potrzeby – obsługę wielu walut, metod płatności i platform oraz dostęp do dodatkowych możliwości, takich jak analityka, programy lojalnościowe czy rozwiązania zapobiegające oszustwom.

    ŹródłoVisa
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Razer Viper V3 Pro Faker Edition – Nowa wersja niezniszczalnego króla demonów

    Razer ogłosił dziś wprowadzenie na rynek Razer Viper V3 Pro Faker Edition, która ma podkreślić współpracę i wsparcie marki...