piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Pomyśl zanim kupisz i inne pomysły z HackYeah

    Zobacz również

    Orange nawiązało współpracę z największym, stacjonarnym hackatonem HackYeah w Europie, w którym wzięło udział ponad 2300 uczestników. W ubiegły weekend w Krakowie mierzyli się m.in. z zadaniem „Less waste”, nawiązującym do naszego programu Re i zasad gospodarki o obiegu zamkniętym. Wyzwanie zaproponowane przez Orange miało służyć poszukiwaniu rozwiązań zachęcających konsumentów do dłuższego wykorzystywania, naprawy i recyklingu urządzeń mobilnych.

    - Reklama -

    Od lat zachęcamy klientów do pozbywania się zalegających w szufladach telefonów, odsprzedaży ich w salonach, czy wybierania odnowionych modeli. Ale ciągle poszukujemy nowych pomysłów na włączanie naszych klientów w cyrkularny świat, a hackaton miał nam dać świeże spojrzenie. 

    Łatwo nie było. Wśród zgłoszonych projektów żaden nie odpowiadał bezpośrednio na nasz problem, dlatego zdecydowaliśmy nie przyznawać nagrody. Natomiast spośród projektów zakwalifikowanych w kategorii „Less waste by Orange” – metodą vox populi – wyróżniona została propozycja inteligentnego systemu gospodarowania odpadami, czyli smart śmieciarek. 

    Czego nas nauczył hackaton?

    Pokazał, że gospodarka odpadami jest nadal postrzegana jako indywidualna odpowiedzialność. Powstało wiele pomysłów skierowanych do indywidualnych użytkowników, ale w naszej ocenie tylko jeden zasługiwał na uwagę. To aplikacja podpowiadająca użytkownikowi, aby nie kupował nowego przedmiotu, ponieważ może już mieć podobny. Dlaczego to ważne? Ponieważ, potrzebne są systemowe rozwiązania zajmujące się problemem u źródła i wpływające na codzienne, świadome wybory konsumentów. Tylko wówczas nastąpi zmiana naszych nawyków. 

    Inną refleksją wyniesioną z hackatonu jest fakt, że coraz bardziej potrzebujemy aplikacji do każdego problemu, nie zwracając uwagi, że jest ona tylko narzędziem i częścią rozwiązania. Za każdą apką muszą stać przemyślane, możliwe do wdrożenia zmiany i działania. Bez tego żadna aplikacja nie zagwarantuje powodzenia w misji less czy zero waste. Problem odpadów polega na tym, że powstają. Dlatego trzeba zmienić podejście na bardziej cyrkularne, które zminimalizuje a wręcz zapobiegnie ich powstawaniu. A my będziemy bardziej świadomymi konsumentami nabywającymi tylko to, co nam jest faktycznie potrzebne. 

    Jako społeczeństwa jesteśmy przyzwyczajeni do radzenia sobie z problemami, które widzimy na własne oczy jak np. śmieci w naszych koszach. Tymczasem, zwłaszcza jeśli chodzi o zmiany klimatyczne, kiedy problem staje się wyraźnie widoczny, oznacza to, że zbyt późno próbujemy go rozwiązać.

    Z pewnością wiele aspektów związanych z naturą wyzwania klimatycznego i projektowaniem środków zapobiegawczych jest trudnych do uchwycenia. Właśnie dlatego potrzebujemy powszechnej, opartej na nauce edukacji o naszej planecie i zmianach, jakie przechodzi. Jako firma wzięliśmy na siebie tę odpowiedzialność, edukując pracowników i naszych klientów o wpływie, jaki wszyscy możemy mieć.

    ŹródłoOrange
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...