Aplikacje telewizyjne, udostępniające pliki wideo online, są najczęściej pobieranymi widgetami w sklepie Samsung TV Apps. Na platformie dostępnych jest już ponad 1000 aplikacji Smart TV. W Polsce można korzystać z 300, w tym z 16 polskojęzycznych. Samsung TV Apps, pierwszy na świecie telewizyjny sklep z aplikacjami internetowymi, zdobywa coraz większą popularność. Obecnie na platformie dostępnych jest już 1000 aplikacji.
Przekroczony został także pułap 10 milionów pobrań. Liczba pobranych z Samsung TV Apps aplikacji wzrosła o 100% w ciągu ostatnich pięciu miesięcy. Każdego dnia sklep odnotowuje przeszło 50 000 pobrań, czyli dwa razy więcej niż w maju 2011 roku. Wśród najczęściej pobieranych widgetów znajdują się te, które pozwalają oglądać video online. Pierwsze miejsce na świecie w tym zestawieniu zajmuje YouTube, który jest najpopularniejszą aplikacją w Stanach Zjednoczonych i Korei Południowej.
W Polsce najbardziej popularną aplikacją jest ipla, za pośrednictwem której można oglądać materiały z grupy Polsat i nie tylko. Użytkownicy znajdą tu seriale, retransmisję wydarzeń sportowych, kulturalnych, serwisy informacyjne oraz rozrywkowe – łącznie ponad 20 tysięcy materiałów wideo. Dużą popularnością cieszą się też takie aplikacje jak: „Gazeta.pl Wiadomości”, „Onet.pl Wiadomości”, iplex czy vod.tvp.pl. Około 60 tysięcy telewizorów jest już podłączonych do Internetu, co stanowi około 35 % wszystkich telewizorów firmy Samsung z funkcją Smart TV. Obecnie użytkownicy mogą korzystać z 16 polskich aplikacji, a ich liczba do końca roku ma wzrosnąć do 30.
Tak błyskawiczny wzrost świadczy o tym, że liczba aktywnych użytkowników Samsung Smart TV nieustannie rośnie. Firma stale pracuje nad rozwojem swojej platformy poprzez dostarczanie wysokiej jakości materiałów i usług telewizyjnych dzięki strategicznym partnerstwom z największymi dostawcami tego typu treści. W efekcie klienci mogą korzystać z różnorodnych aplikacji z rozmaitych obszarów zainteresowań. Dla przykładu, aplikacje informacyjne takie jak „BBC News” czy „WSJ Live” dostarczają na żywo najważniejsze informacje dnia w formie materiałów video i tekstu. Inne aplikacje informacyjne, jak „CNBC Real-time app” i „TIME TV”, zapewniają dostęp do szeregu analiz, wiadomości z ostatniej chwili, fotografii i nagrań.
O sukcesie tej usługi decyduje nie tylko liczba dostępnych aplikacji, ale także ich jakość i różnorodność. Na platformie Samsung Smart TV dostępny jest szeroki wybór aplikacji z różnych kategorii tematycznych. Będziemy w dalszym ciągu szukać możliwości nawiązania partnerstwa z dostawcami treści. -powiedział Michał Wojciechowski, Marketing Coordinator Samsung Smart TV w Samsung Polska.
Firma Samsung w 2000 r. otworzyła w Warszawie Centrum Badań i Rozwoju Oprogramowania. Głównym zadaniem Centrum jest rozwój oprogramowania do odbiorników cyfrowej telewizji satelitarnej, kablowej i naziemnej zgodnych ze standardami DVB (Digital Video Broadcasting). W 2005 r. powstał nowy dział, zajmujący się tworzeniem oprogramowania dla telewizorów. Jest on odpowiedzialny między innymi za stworzenie i przygotowanie do wdrożenia zarówno lokalnych, jak i światowych aplikacji i rozwiązań. Wśród nich znaleźć można widgety dla Smart TV, np.: gazeta.pl, policja.pl, tuba.fm, Facebook, Twitter, czy National Geographic, NHL, kilkadziesiąt aplikacji rozrywkowych (gry, łamigłówki, układanki, gadżety) na telefony.