Coraz więcej Polaków korzysta z bankowych aplikacji mobilnych. Jak wynika z badania #MobilnyPortretPolaka, używa ich już 31% z nas. Obecnie służą nam one głównie do wykonywania operacji bankowych, ale także kupowania różnych produktów i usług. W przyszłości mogą zaś stać się aplikacjami, za pomocą których będziemy zarządzać całością naszych finansów.
Kobiety mniejszymi entuzjastkami
Wyniki badania pokazują, że z bankowych aplikacji mobilnych częściej korzystają mężczyźni. Codziennie lub prawie codziennie robi to 19% Polaków i tylko 10% Polek. Przeważnie aplikacje te wykorzystujemy do kupowania produktów w sklepach internetowych, opłacania rachunków, płacenia BLIK-iem, doładowywania telefonu i wykonywania płatności zbliżeniowych.
Mężczyźni wolą… elektronikę
Ponad 70% respondentów korzystających z bankowych aplikacji mobilnych robi za ich pomocą zakupy w internecie. Co w ten sposób nabywamy? W dużym stopniu zależy to od płci. Mężczyźni kupują przede wszystkim elektronikę (46%), odzież i obuwie (45%), książki (40%) oraz sprzęt sportowy (33%), z kolei kobiety – odzież i obuwie (50%), książki (50%), kosmetyki (41%), jak również leki i suplementy diety (17%).
Zarządzanie całością finansów w jednej aplikacji?
– Smartfony są nie tylko naszym bankiem, ale także naszym sklepem. A wydaje się, że w najbliższej przyszłości jedno i drugie połączy się w jedną »masteraplikację«. Respondenci wyobrażają sobie, że to właśnie aplikacja bankowa może stać się centrum zarządzania naszymi zakupami i decyzjami finansowymi – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Iwona Jarzębska, dyrektor Departamentu Public Relations w Banku Millennium.