Firma InMobile, właściciel wirtualnego operatora komórkowego FreeM, poinformowała, że już ponad 40.000 osób zostało fanami marki FreeM na Facebooku. Rejestracja na FB jest niezbędnym krokiem do uzyskania karty SIM umożliwiającej darmowe surfowanie w sieci i czaty na telefonach komórkowych.
– Tak duża liczba fanów, pozyskana w cztery miesiące od uruchomienia usługi jedynie za pośrednictwem Facebooka i informacji w Internecie, jest wynikiem wielce satysfakcjonującym i dobrze rokującym na przyszłość. – powiedział Tomasz Właszczuk, prezes InMobile. – Jesteśmy w gronie najdynamiczniej rozwijających się operatorów MVNO, a nasza wiosenna ofensywa na pewno wyznaczy kolejne poziomy odniesienia dla konkurencji.
Abonenci FreeM mogą bezpłatnie korzystać z serwisów takich, jak Facebook, Foursquare, Twitter, Wikipedia, mobilnych serwisów Grupy Gazeta.pl, takich jak m.gazeta.pl, m.wyborcza.pl czy m.plotek.pl, komunikatorów FB-czat, MSN, Yahoo, Google Talk, ICQ, MySpace i AIM (AOL) za pośrednictwem multikomunikatora eBuddy oraz innych wybranych portali internetowych w wersjach mobilnych. W ramach bezpłatnego transferu danych użytkownicy mogą też ściągać pocztę elektroniczną.
Darmowe korzystanie z Internetu nie jest warunkowane minimalnymi doładowaniami i działa również przy zerowym stanie konta. Użytkownik FreeM, po obejrzeniu reklamy, uzyskuje możliwość darmowego korzystania z wybranych serwisów internetowych, równoważnego transferowi danych wielkości 0,5 MB, co odpowiada np. 30 odsłonom mobilnej wersji Facebooka. Komunikacja tekstowa przez komunikatory nie jest limitowana. Usługa jest dostępna na dowolnych telefonach wyposażonych w przeglądarkę internetową i możliwość transferu danych. Pozostałe standardowe usługi, jak rozmowy telefoniczne i SMS-y podlegają opłatom w systemie doładowań (prepaid) i wynoszą 28 groszy za minutę rozmowy oraz 14 groszy za SMS.
Wybór nowego lub przeniesienie dotychczasowego numeru komórkowego odbywa się za pośrednictwem strony Internetowej FreeM. Doładowania konta można dokonać w systemie eCard za pośrednictwem strony internetowej lub kupując kartę doładowującą Mova w sieci sklepów Carrefour.