ATM S.A. opublikowała skonsolidowany raport za pierwszy kwartał 2011 roku. W tym okresie skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 89,6 mln zł (wzrost 30% w stosunku do analogicznego okresu 2010), zysk operacyjny 4,4 mln zł (spadek 2%), a wypracowany zysk netto 7,0 mln zł (wzrost 118%). Warto podkreślić, że pierwszy kwartał 2010 roku, do którego porównywane są aktualnie uzyskane wyniki, był najlepszym pierwszym kwartałem w historii działalności Spółki.
Istotny wpływ na wyniki Grupy w I kwartale br. miała sprzedaż akcji spółki inONE S.A., która przyniosła dodatkowy zysk finansowy w wysokości 5,4 mln zł brutto.
Wypracowane przez GK ATM wyniki w I kwartale 2010 roku należy uznać za dobre, zwłaszcza mając na uwadze, że zostały uzyskane w pierwszym kwartale roku. Kwartał ten, ze względu na specyfikę rynku, zwykle należał do kwartałów charakteryzujących się niższymi przychodami w stosunku do pozostałej części roku.
Najważniejszym osiągnięciem pierwszego kwartału roku w zakresie usług telekomunikacyjnych jest pozyskanie do grona klientów największego w Polsce serwisu społecznościowego Nasza-Klasa, który zdecydował się przenieść wszystkie swoje serwery do Telehouse.Poland. W tym obiekcie ATM przygotował dla klienta specjalną dedykowaną serwerownię z pełnym zapleczem telekomunikacyjnym, chronioną systemami bezpieczeństwa, kontroli dostępu i monitoringu, o powierzchni ponad 150 m kw.
W obszarze integracji systemów teleinformatycznych w pierwszym kwartale br. konsorcjum ATM (ATM SI, ATM S.A., ATM Software S.A. oraz Innovation Technology Group SA) podpisało kontrakt na wdrożenie i integrację Systemu Aplikacyjnego dla jednego z największych w Polsce dystrybutorów energii elektrycznej – Energa-Operator S.A. System Aplikacyjny ma służyć do obsługi procesów związanych z zarządzaniem, pozyskiwaniem i udostępnianiem danych pomiarowych pochodzących z urządzeń pracujących w sieci energetycznej klienta. Przetarg ogłoszony przez Energę-Operatora jest pierwszym pilotowym wdrożeniem w Polsce, a wartość umowy to ponad 15 mln zł netto. Rynek inteligentnego opomiarowania (Smart Metering) jest bardzo obiecujący, dlatego należy uznać wygranie pierwszego przetargu na tego typu wdrożenie w Polsce za bardzo obiecująca przesłankę na przyszłość i duży sukces.