1,2 miliarda smartfonów zostanie sprzedanych w 2014 r. W roku 2018 będzie to już 1,8 mld aparatów. Ich popularność to m.in. efekt rosnącej liczby przydatnych aplikacji. Według raportu IDC, liczba smartfonów, które na całym świecie znajdą nowych właścicieli, zwiększy się o 23,1 proc. w stosunku do 2013 r. – z 1 mld do ponad 1,2 mld, by osiągnąć poziom 1,8 mld za cztery lata. Średnia cena urządzenia spadnie natomiast z 335 dolarów w roku 2013 do 314 dolarów w br., a w 2018 r.
wyniesie 267 dolarów. Jeśli chodzi o nasz rynek, to z raportu „Marketing mobilny 2013/2014” wynika, że na początku tego roku ok. 44 proc. Polaków posiadało smartfony, a w styczniu 2015 r. wartość ta wzrośnie do ok. 60 proc. (dla porównania w 2013 r. smartfonem posługiwał się co trzeci z nas). Już prawie połowa posiadaczy smartfonów (46 proc.) korzysta z aplikacji mobilnych. Kolejne 14 proc. deklaruje, że jest tym zainteresowanych w niedalekiej przyszłości. Jest to więcej niż rok temu (wówczas tylko 1/3 posiadaczy smartfonów korzystała z aplikacji).
– Wzrost liczby smartfonów to oczywista konsekwencja postępu technologicznego i ich promowania przez operatorów. Nie bez znaczenia dla zwiększającej się popularności tego typu telefonów jest też pojawianie się coraz większej liczby użytecznych aplikacji – mówi Dariusz Mazurkiewicz, Prezes Zarządu SkyCash S.A.
Co ciekawe, w ramach promocji konkretnego modelu producenci smartfonów decydują się na preinstalowanie w nich aplikacji z dodatkowymi bonusami. Jest tak chociażby w przypadku Samsunga Galaxy S5. Dostępny od kilku miesięcy na naszym rynku telefon ma wgraną m.in. aplikację SkyCash z bonem na 50 zł do wykorzystania na płatności mobilne, w tym na postój w strefach płatnego parkowania w ramach mobiParking.