Bank Millennium udostępnił w swojej aplikacji mobilnej nową rozbudowaną sekcję edukacyjną z zasadami bezpieczeństwa. Klienci w prosty i przystępny sposób mogą poszerzyć wiedzę oraz wzmocnić swoją wrażliwość na metody, którymi posługują się cyberprzestępcy.
Problem cyberprzestępstw narasta, stąd nie tylko wzmożone akcje edukacyjne całego sektora, ale również poszczególnych instytucji finansowych skierowane na wzmocnienie cyberodporności klientów. Bank Millennium zdecydował się przebudować sekcję bezpieczeństwa w swojej aplikacji mobilnej. To działanie, które ma wzmocnić szereg innych podejmowanych na polu cyberzagrożeń aktywności. Rozbudowana sekcja z zasadami bezpieczeństwa zawiera treści edukacyjne, które w prosty sposób przybliżają dobre praktyki oraz scenariusze najpopularniejszych oszustw: phishing, vishing, wyłudzenie kodu BLIK, fałszywe inwestycje, kradzież tożsamości itd. Klienci mogą też szybko zapoznać się możliwościami inteligentnej aplikacji bankowej, które podnoszą bezpieczeństwo: zarządzanie dziennymi limitami, tymczasowa blokada karty, autoryzacja biometrią.
– Projekt nowej sekcji bezpieczeństwa powstał jako kontynuacja zmian związanych z odświeżeniem aplikacji mobilnej. Zależało nam nie tylko na tym, aby udoskonalić narzędzia, którymi najczęściej posługują się klienci, ale również wzmocnić ich czujność na działania podejmowane przez cyberprzestępców. W nowej sekcji edukacyjnej klienci znajdą podstawowe informacje w uporządkowanej i intuicyjnej formie, a dodatkowo szybko odnajdą tam funkcje związane z bezpieczeństwem, np. zastrzegą kartę czy skontaktują się z infolinią – powiedziała Halina Karpińska, członkini zarządu Banku Millennium
Nowa sekcja dostępna jest z dolnego menu aplikacji mobilnej, po dotknięciu przycisku „Więcej” oraz wybraniu opcji zasady bezpieczeństwa. Na ekranie smartfona pojawia się wtedy przejrzysta strona z poszczególnymi tematami: podejrzane inwestycje, kradzież tożsamości, bezpieczna karta, telefon z „banku”, bezpieczny BLIK, zakupy w sieci, phishing, chroń hasła, telefon i aplikacja. Na górze sekcji umieszczone zostały dwa kafelki, które w prosty sposób umożliwiają klientom kontakt z konsultantem lub zastrzeżenie karty. Rozwiązanie jest przyjazne dla użytkowników i intuicyjne, a w przyszłości będzie rozwijane.