Stopniowo odsuwająca się fala powodziowa i opadająca woda przywracają nadzieję, ale też odsłaniają ogrom zniszczeń i potrzeb. Dlatego jako Play zdecydowaliśmy się kontynuować pomoc dla mieszkańców zalanych terenów, przeznaczając nawet 1 mln złotych na zakup najbardziej potrzebnych w tym momencie sprzętów. Akcja zorganizowania i przekazania sfinansowanych przez Play osuszaczy i nagrzewnic koordynowana jest z władzami lokalnymi.
Od początku dramatycznej powodzi, która we wrześniu przeszła przez południową część Polski, ekipy Play były stale na miejscu i przywracały tak ważną w tamtym czasie łączność na zalanych terenach. Włączaliśmy stacje bazowe wszędzie tam, gdzie był prąd, a tam, gdzie go nie było, wspomagaliśmy się agregatami prądotwórczymi. Naprawialiśmy też sieć stacjonarną. Przez cały ten czas zarządzaliśmy siecią Play w taki sposób, aby umożliwić wykonywanie połączeń i komunikowanie się mimo ograniczeń na zalanych terenach.
Gdy sytuacja w zakresie sieci mobilnej została opanowana, udostępniliśmy osobom przebywającym w regionie dotkniętym przez powódź (zarówno mieszkańcom, jak i służbom oraz wolontariuszom) dostęp do nielimitowanego internetu mobilnego. Wiemy, że kontakt z bliskimi oraz dostęp do informacji to realna pomoc w codziennym funkcjonowaniu w tak ekstremalnych warunkach.
W Play wspieramy mieszkańców zalanych terenów solidarnie z tysiącami firm, organizacji i obywateli. Ważne jest jednak, by uważnie wsłuchiwać się w potrzeby, które dynamicznie się zmieniają. Dlatego jesteśmy w stałym kontakcie z lokalnymi urzędami i koordynatorami odpowiedzialnymi za pomoc na zalanych terenach. W tej chwili niezwykle potrzebny jest sprzęt osuszający i urządzenia grzewcze. Dlatego zorganizowaliśmy transport z osuszaczami i nagrzewnicami. Pierwsza partia sprzętu trafiła właśnie do naszego magazynu i wkrótce zostanie wysłana.
Pomoc będziemy kontynuować w najbliższych tygodniach. Dodatkowo, przekażemy materace i śpiwory, o które także proszą mieszkańcy zalanych terenów.
Wspieramy dalej.