Wejście w życie zmian w ustawie Prawo telekomunikacyjne oraz ustawie o Państwowym Ratownictwie Medycznym zobowiązuje Prezesa UKE do utworzenia systemu gromadzącego i przekazującego informacje o lokalizacji abonenta i użytkownika dzwoniącego na numer alarmowy 112 i inne numery alarmowe.
Przyjęta nazwa systemu to Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych (PLI CBD). System taki, połączony z bazą danych numerów przeniesionych, będzie zarządzany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Powstanie PLI CBD, która będzie połączona z budowanym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji Systemem 112, pozwoli na szybką identyfikację miejsca, z którego wykonano połączenie na numer alarmowy. W przypadku telefonu stacjonarnego będzie to adres zainstalowania zakończenia sieci (telefonu), natomiast przy połączeniu wykonanym z telefonu komórkowego do Systemu 112 będą przekazywane dane geograficzne położenia urządzenia końcowego.
W związku z powyższym UKE zwraca się do potencjalnych wykonawców o przedstawienie swego zainteresowania udziałem w budowie systemu, wskazania osoby do kontaktu oraz krótkiego opisu doświadczenia w zakresie realizacji podobnych rozwiązań.
Powyższe informacje można wysyłać w terminie do dnia 25 stycznia 2008 r. na adres: Urząd Komunikacji Elektronicznej, ul. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa oraz drogą elektroniczną na adres e-mail: numeracja@uke.gov.pl z dopiskiem „PLI CBD”.