Orange i UEFA uruchomiły oficjalną aplikację mobilną UEFA EURO 2012™, dostępną na ośmiu platformach mobilnych i w 11 językach. Po raz pierwszy oficjalna aplikacja UEFA EURO umożliwi bezpośrednie dzielenie się emocjami z przyjaciółmi w mediach społecznościowych. Geolokalizacja oraz rzeczywistość rozszerzona zapewnią łatwe znalezienie najlepszego miejsca do śledzenia rozgrywek czy spotkanie przyjaciół. Dzięki aplikacji kibice we wszystkich krajach, w których działa Orange
będą mogli uczestniczyć w Mistrzostwach jak nigdy dotąd, niezależnie od tego czy będą je śledzić w domu czy na miejscu – w Polsce i na Ukrainie.
Jako oficjalny, globalny partner UEFA EURO 2012, Orange przybliży kibicom turniej na wiele sposobów, z cyfrową jakością — za pomocą aplikacji mobilnej, konkursów internetowych, a także poprzez wsparcie technologiczne rozwiązania, które UEFA oferuje oficjalnym nadawcom, transmitującym rozgrywki UEFA EURO 2012™ na całym świecie.
Bezpłatna aplikacja mobilna UEFA EURO 2012 to najlepsze źródło informacji na temat tego najważniejszego turnieju piłkarskiego w Europie. Jest dostępna na ośmiu platformach, w tym na iOS, Androidzie, Windows Phone, Blackberry. Za jej pośrednictwem kibice będą otrzymywać aktualności dotyczące turnieju i uczestniczących w nim drużyn, sprawozdania z meczów na żywo, a także wideo wywiady z piłkarzami. Dodatkowo będą mogli uzyskać płatny dostęp do najważniejszych fragmentów meczów, statystyk i spersonalizowanych powiadomień. Po raz pierwszy w historii rozgrywek kibice będą mogli również dzielić się z bliskimi i znajomymi wiadomościami związanymi z turniejem w serwisach Facebook i Twitter.
Aplikacja jest już dziś dostępna w największych sklepach z aplikacjami w Hiszpanii, Polsce, Francji, Wielkiej Brytanii, Słowacji, Rumunii, Austrii, Luksemburgu, Szwajcarii, Armenii i Mołdawii. Jeszcze przed rozpoczęciem turnieju Orange udostępni jej aktualizację z zaawansowanymi funkcjami takimi jak wyszukiwarka miejsc i znajomych, zestaw kibica oraz odpłatne skróty telewizyjne meczów.
–Naszym celem jest stworzenie cyfrowego środowiska, w którym klienci będą mogli realizować swoje pasje. UEFA EURO 2012 jest wielkim wydarzeniem piłkarskim, którym tego roku kibice będą się emocjonować najbardziej” — powiedziała Séverine Legrix de la Salle, wiceprezes ds. marki, Orange. –Dzięki niespotykanym dotąd w aplikacjach UEFA EURO funkcjom społecznościowym i geolokalizacyjnym, kibice z całej Europy będą uczestniczyć w rozgrywkach z niezwykłą intensywnością – niezależnie od tego, gdzie będą.
Aplikacja będzie zawierać także mobilny zestaw kibica z funkcją „Photo Fun”. Umożliwi ona m.in. wirtualne pomalowanie swojej twarzy na zdjęciu i podzielenie się nim ze znajomymi. Z kolei geolokalizacja i mapy z funkcjami rozszerzonej rzeczywistości pomogą w łatwym odnalezieniu swoich znajomych i najlepszych miejsc do oglądania meczów UEFA EURO 2012 — w domu, czy za granicą.
Kibice odwiedzający Polskę i Ukrainę mogą ponadto korzystać z informacji turystycznych dotyczących odwiedzanych miast, stadionów, podróży oraz oficjalnych stref kibica UEFA w Polsce, w których każdy może odwiedzić także specjalne strefy Orange i naładować swój telefon, zagrać w interaktywne gry czy po prostu spotkać się ze znajomymi.
-Połączenie wiedzy piłkarskiej UEFA oraz doświadczenia Orange w komunikacji cyfrowej zaowocowało doskonałą oficjalną mobilną aplikacją UEFA EURO 2012™ dla kibiców, łączącą aktualności dotyczące turnieju, relacje z rozgrywanych meczów oraz funkcje społecznościowe i geolokalizacyjne — powiedział Alexandre Fourtoy, dyrektor ds. komunikacji, UEFA. -Niezmiernie się cieszymy ze współpracy z Orange, która pozwoliła nam zapewnić kibicom z całej Europy nowe sposoby na przeżywanie swojej pasji piłkarskiej i dzielenie się nią przy okazji najważniejszego turnieju piłki nożnej w Europie.
Orange jako sponsor UEFA EURO 2012 pomaga swoim klientom w aktywnym uczestnictwie w tym wydarzeniu poprzez szereg konkursów i promocji organizowanych w różnych krajach Europy, w tym m.in. Orange Supporters’ Cup.