Prezes LG Electronics William Cho w swoim przemówieniu na zakończenie roku przedstawił obszary, na których firma będzie koncentrować się w przyszłości, bazując na „udanych zmianach” i „pomyślnym wzroście” w minionym roku. Transmitowana na żywo dyskusja dała prezesowi Cho możliwość połączenia się z pracownikami LG. Omówił on cztery strategiczne obszary na rok 2023, których celem jest przekształcenie struktury biznesowej firmy i przygotowanie jej na przyszłość.
Na wstępie prezes Cho podkreślił znaczenie rozwoju portfolio biznesowego LG.
Aby zwiększyć wartość firmy, musimy przyspieszyć wzrost jakościowy i wzmocnić czynniki wzrostu w obszarach o wysokim potencjale. Skupimy się na maksymalizacji możliwości istniejących obszarów działalności, aby poprawić konkurencyjność naszej podstawowej działalności. Jednocześnie będziemy dynamicznie rozwijać strategiczne obszary na przyszłość.
Następnie prezes podkreślił potrzebę stworzenia biznesowego systemu działania skoncentrowanego na klientach.
Musimy osiągać wymierne wyniki dzięki innowacjom, które łączą doświadczenia klienta z transformacją cyfrową. Chcemy wzmocnić nastawienie na klienta i poprawić sposób, w jaki pracujemy, aby oferować konsumentom innowacyjne doświadczenia wykraczające poza ich oczekiwania. W tym celu musimy ustalić jasne średnio- i długoterminowe cele oraz plany działania.
Prezes Cho mówił także o tym, jak lepiej przygotować firmę na przyszłość.
Musimy zabezpieczyć przyszłe technologie i wzmocnić konkurencyjność oprogramowania poprzez badania i rozwój. Powinniśmy także zwiększyć wartość marki, a także jej renomę, zwłaszcza wśród młodego pokolenia. Ponadto musimy rozwijać działalność internetową i zintensyfikować działania digital marketingowe, aby rozwinąć sprzedaż internetową.
Prezes zwrócił również uwagę na niepewne czynniki w otoczeniu biznesowym. Aby zasadniczo zwiększyć przewagę konkurencyjną LG i poprawić wydajność operacyjną poprzez reagowanie na zmiany w środowisku biznesowym z wyprzedzeniem, firma utworzyła niedawno specjalną grupę zadaniową.
Spodziewamy się, że te działania pozwolą nam zbudować silniejszą strukturę korporacyjną, a przez to umożliwią firmie stałe osiąganie pozytywnych wyników i tworzenie nowej wartości dla klientów poprzez zapewnienie długoterminowej konkurencyjności w zakresie rozwoju biznesu
Prezes Cho poprosił wszystkich obecnych na spotkaniu, aby zastanowili się, co – i kto – definiuje LG Electronics jako firmę.
Każdy z nas w LG tworzy wartość dla naszych klientów. Pragnę, abyśmy wszyscy ich doceniali i zastanawiali się, jak możemy zaoferować im bardziej atrakcyjne produkty i usługi. W tym celu powinniśmy spotykać się z nimi, słuchać ich i rozumieć ich potrzeby. To właśnie dlatego, że wiemy, iż odpowiedzi należy zawsze szukać u naszych klientów, angażujemy się coraz głębiej w ich życie i zbieramy informacje, aby jako pierwsi oferować im unikalne i nowe doświadczenia.
William Cho zakończył swoje wystąpienie, przypominając wszystkim pracownikom LG, że przyszłość będzie zależała od sposobu, w jaki myślą i działają już teraz, czyli tak naprawdę od przygotowania się na nią.
Musimy odważnie stawiać czoło trudnościom i wyzwaniom, które nieuchronnie napotyka każdy z nas. Optymistyczne i pozytywne nastawienie na pewno pomogą nam odnosić sukcesy, tak jak do tej pory.