Dla filmowców związek między kamerami a technologią wyświetlania ma ogromne znaczenie. Celem ich pracy jest bowiem nie tylko ujęcie pełni barw i całego bogactwa filmowanych scen, ale także możliwość ich odtworzenia przed widzem. Dlatego też operatorzy filmowi, reżyserzy i inni twórcy coraz częściej sięgają po telewizory Samsung SUHD w których zastosowano technologie Quantum Dot oraz HDR zapewniające niezrównaną dynamikę obrazu.
W ARRI postawiono na telewizory Samsung
Grupa ARRI to niemiecki producent sprzętu filmowego, znany na całym świecie z niezawodnych produktów wysokiej klasy. Firma specjalizuje się w produkcji wszelkiego rodzaju sprzętu oświetleniowego i filmowego z których największą renomą cieszą się kamery. To właśnie kamerami ARRI nagrano większość filmów, które w 2016 zostały uhonorowane Oscarami. Urządzenia tej firmy wybrał m.in. Emmanuel Lubezki, słynny operator, który zdobywał Nagrodę Akademii w kategorii „najlepsze zdjęcia” przez trzy kolejne lata za filmy „Grawitacja” (2013), „Birdman” (2014) i „Zjawa” (2015).
Aby jak najlepiej zaprezentować czystość i piękno obrazu ze swoich kamer, niemiecka firma wyposażyła swoje stanowisko targowe na KOBA 2016 w telewizory Samsung SUHD z technologią Quantum Dot.
„Jedyny telewizor, który idealnie pokazuje nasze materiały”
Do tej pory nawet najlepszym operatorom filmowym często nie udawało się zapewnić widzom całkowicie realistycznych obrazów z powodu istniejących ograniczeń technologii wyświetlania.
– Był to chroniczny problem w branży filmowej, ponieważ bardzo często dostępne wyświetlacze nie oddawały tego, co nagrano wysokiej klasy kamerą – mówi Kim Tae-Jung, dyrektor ds. rozwoju biznesu w ARRI Asia.
Teraz jednak technologia wyświetlania HDR rewolucjonizuje branżę. Rozwiązanie to zapewnia odpowiednią jasność, szeroki zakres tonalny i doskonałe efekty wizualne dzięki imponującym kontrastom.
– Dzięki HDR możemy teraz oglądać filmy w takiej wersji, jaką chciał nam pokazać reżyser – mówi Kim.- Podstawowym celem HDR jest osiągnięcie takiego zakresu kontrastu, jaki istnieje w świecie rzeczywistym.
Ale żeby jak najlepiej wykorzystać możliwości HDR, telewizor musi się cechować doskonałą ekspresją barw i światła. Dlatego tak ceniona jest najnowsza linia Samsung UHD która zapewnia bardzo wysoką jasność – do 1000 nitów1 – i z tego też powodu grupa ARRI zdecydowała się na wykorzystanie tych urządzeń.
– Ponieważ naszym priorytetem jest jakość nagrań filmowych, wybraliśmy telewizory Samsung SUHD z Quantum Dot jako nasze wyświetlacze targowe – powiedział Paul Ivan, dyrektor zarządzający ARRI Asia. – Jestem przekonany, że odwiedzający targi KOBA 2016 dostrzegli perfekcję obrazu zarejestrowanego kamerami ARRI właśnie dzięki możliwość jego wyświetlenia na telewizorach Samsung SUHD.
Telewizor Samsung SUHD z Quantum Dot jak monitor referencyjny
– Regularny i równomierny oddech świadczy o dobrym zdrowiu. To samo dotyczy każdego filmu, ponieważ spójność barw i jasności jest wyznacznikiem dobrej jakości obrazu. Dawniej po zakończeniu pierwszej rundy kalibracji na monitorze referencyjnym musiałem porównywać rezultaty ze zwykłym telewizorem. Ale w przypadku telewizora SUHD z Quantum Dot, który wykorzystałem do pokazu, było inaczej – przy kalibracji nie musiałem korzystać dodatkowo z monitora referencyjnego, a wynik był w najwyższym stopniu zadowalający.– powiedział Um Tae-Sik, operator i kolorysta filmowy.
Wszyscy eksperci branżowi, z którymi rozmawialiśmy podczas KOBA 2016, byli zgodni co do tego, że telewizor Quantum Dot SUHD to wspaniałe osiągnięcie w branży wideo, gwarantujące dostęp do wyświetlaczy wysokiej jakości. Operatorzy filmowi od zawsze marzą o tym, by móc pokazywać swoje materiały ze wszystkimi barwami i detalami, tak aby oddawały one wrażenia z prawdziwego świata.
Telewizory Quantum Dot SUHD Samsunga urzeczywistniają to marzenie, wyświetlając bardziej realistyczny obraz HDR niż kiedykolwiek wcześniej.