Orange wspiera rozwój firm Partnerskich dostarczających innowacyjne produkty. Orange Partner to światowy program, który zakłada współpracę z Orange w celu komercjalizacji aplikacji, materiałów i rozwiązań mobilnych. Program Orange Partner zapewnia fachowe doradztwo i wsparcie firmom zajmującym się projektowaniem, konstrukcją i komercjalizacją rozwiązań mobilnych.
Obecnie program Orange Partner liczy sobie ponad 34 000 członków na całym świecie. Zespołem Orange Partner kieruje dyrektor Orange Partner, Steve Glagow.
Członkostwo w programie Orange Partner jest darmowe, przy czym wyróżnia się dwa rodzaje członkostwa:
1. Członkostwo w programie Orange Partner, gdzie przywileje członków to m.in.:
* pełen dostęp do obszernej bazy danych on-line
* najnowsze narzędzia techniczne do wspierania rozwoju
* kluczowe informacje od dostawców platform i producentów urządzeń
* szczegółowe informacje dotyczące zapotrzebowania Orange
* informacje i wskazówki dotyczące procedur testowych w przemyśle
* szkolenia on-line w formie wirtualnych seminariów
* kształcenie i doradztwo w ramach imprez na żywo
* wsparcie typu P2P poprzez internetowe fora dyskusyjne
2. Premiowane członkostwo w programie Orange Partner
Członkowie, którzy są w posiadaniu potencjalnych rozwiązań komercyjnych, chcą skorzystać z narzędzi testowych czy zasięgnąć indywidualnej porady i wsparcia, muszą ubiegać się o członkostwo premiowane.
Członkostwo to jest również bezpłatne, a warunkiem jego uzyskania jest podpisanie umowy o zachowaniu poufności i zgoda ze strony Orange Partner.
Premiowani członkowie mogą przedkładać własne aplikacje, produkty lub rozwiązania mobilne do rozważenia i potencjalnego włączenia do katalogu produktów wewnętrznych Orange, które następnie mogą zostać wprowadzone na rynki w krajach, w których Orange prowadzi działalność.
Oprócz wyżej wymienionych korzyści, premiowani członkowie zyskują również:
* rzetelną, otwartą opinię o danej koncepcji lub gotowym rozwiązaniu
* wsparcie techniczne podczas prac rozwojowych, udzielane zarówno wirtualnie, jak i poprzez działające na całym świecie Developer Centres (ośrodki rozwojowe) w Bostonie, Glasgow, Maidenhead, San Francisco i Velizy (Francja)
* możliwość integrowania własnych rozwiązań z różnymi API firmy Orange
* pełniejszą wiedzę o wymogach Orange dotyczących rozwiązań mobilnych
* możliwość przeprowadzania testów zgodności ze standardami Orange, on-line i off-line
* okazje zmierzenia się z wyzwaniami deweloperów, które mogą przyspieszyć komercjalizację własnych rozwiązań.
Developer Centres to ośrodki, w których członkowie programu mogą korzystać z narzędzi i wsparcia, a także przeprowadzać ostateczne testy przy pomocy urządzeń Orange, za pośrednictwem sieci Orange 2G oraz – niektórych miejscach – 3G.
Każdy z ośrodków oferuje dobrze wyposażone zaplecze techniczne, zaprojektowane tak, by zapewnić dogodne warunki efektywnego opracowywania aplikacji. Ośrodki dysponują salami spotkań, laboratoriami oraz centrum konferencyjnym dla potrzeb większych imprez. Najnowocześniejsze słuchawki z mikrofonem oraz karty SIM firmy Orange udostępniane są do wykorzystania w trakcie prac rozwojowych i testów.
Katalog produktów wewnętrznych Orange
W przypadku, gdy premiowany członek programu opracuje i przedłoży własny produkt do oceny przez Orange Partner (o ile zainteresowana firma spełni określone wymagania odnośnie dochowania należytej staranności) i jeśli produkt ten zostanie pozytywnie oceniony pod kątem potencjalnego wprowadzenia na rynek, przejdzie pomyślnie wymagane testy przemysłowe oraz testy zgodności ze standardami Orange, może zostać zamieszczony w katalogu produktów wewnętrznych Orange.
Zainteresowane strony z krajów, w których działa Orange, mogą dokonać wyboru z oferty przedstawionej w katalogu, nawiązać rozmowy handlowe z trzecimi stronami, a następnie przeprowadzić komercjalizację produktu.
Potwierdzenie zgodności ze standardami Orange
Każdy produkt znajdujący się w katalogu otrzyma w przyszłości specjalny certyfikat. Potwierdzenie zgodności ze standardami Orange oznacza, że aplikacja, materiały lub rozwiązanie mobilne zostało przetestowane i spełnia wymogi technologii Orange.
Premiowani członkowie programu Orange Partner będą mieli możliwość opublikowania uzyskanego statusu zgodności ze standardami Orange.
Orange Code Camp
Orange Code Camp (odbywający się w dniach 17-19 października w Opio k.Nicei) to nieformalna, rozrywkowa impreza, która skupia deweloperów aplikacji mobilnych, wydawców gier i dostawców materiałów z całego świata. Pierwszy Code Camp odbył się w Poitiers w północnej Francji we wrześniu 2004, a druga impreza miała miejsce a kwietniu b.r. w Sarasocie na Florydzie.
Podczas trzydniowej imprezy Code Camp w Opio, uczestnicy mieli okazję uczestniczyć w 100 sesjach, przyglądając się wszelkim aspektom rozwoju i komercjalizacji rozwiązań mobilnych, od opracowywania aplikacji Java, API na rynek francuski, aż po strategię urządzeń Orange.
Code Camp stwarza okazję do spotkania przedstawicieli firm z przedstawicielami Orange, a co za tym idzie, prezentacje produktów w ramach specjalnych sesji, których uczestnicy mają szansę indywidualnego omówienia swoich projektów z członkiem zespołu Orange Partner.
Istnieje również możliwość kodowania i testowania produktów przy pomocy sieci i urządzeń Orange w dostępnym na miejscu ośrodku rozwojowym, wyposażonym w system 3G, jak również uzyskania indywidualnych konsultacji z ekspertami, wsparcia technicznego i porad handlowych.
W powitalnym wesołym miasteczku uczestnicy mogli sprawdzić swoje siły, umiejętności i odporność w różnego rodzaju tradycyjnych konkurencjach, natomiast drugi wieczora odbyła się impreza Fun Fest. Nie zabrakło na nim koncertu popularnej grupy rockowej, konkursów z nagrodami, byka rodeo i nie tylko… Była to również okazja zgłaszania produktów do konkursu Orange Code Camp Contest, w której nagrodą jest innowacyjny pojazd: Segway Human Transporter (ginger).
Sponsorzy Code Camp w Opio
Uczestnicy spotkania mieli również okazję uzyskania fachowych porad ze strony sponsorów. Złotymi sponsorami Orange Code Camp w Opio są: Nokia, Sony Ericsson, Symbian oraz UIQ Technology. Srebrni sponsorzy to: Gemplus, Microsoft, Palm, Texas Instruments i Sybase.
Sukcesy
Katalog produktów wewnętrznych Orange zawiera szereg innowacyjnych aplikacji, treści i rozwiązań mobilnych. Wiele z nich jest obecnych na rynku w jednym lub kilku spośród z 17 krajów. Do dotychczasowych sukcesów członków programu Orange Partner należy m.in. opracowanie usług:
* Push-to-Video (przesyłanie plików wideo)
* Meet-U (umożliwia użytkownikom kontakt wideo).
* Traffic-I (informacje na temat ruchu drogowego dostarczane bezpośrednio na telefon)
* Fizz Traveller (informacje dla podróżujących w dowolnym miejscu świata)