niedziela, 22 września, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Przenieś numer z WLR

    Zobacz również

    Jak przenieść telefon do nowej lokalizacji, jeśli ktoś korzysta z usługi WLR

    - Reklama -

    Przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie lokalizacji jest regulowane Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 1 marca 2006 roku.

    W myśl tego rozporządzenia przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie lokalizacji dla Abonenta TELE 2 Polska Sp. z o.o., Telefonii Dialog S.A. lub innego operatora WLR (usługa WLR – Wholesale Line Rental – hurtowy dostęp do sieci telekomunikacyjnej TP) odbywa się dokładnie w ten sam sposób, jak w przypadku Abonentów Telekomunikacji Polskiej S.A.

    Wniosek w sprawie przeniesienia numeru, abonent składa do swojego operatora, u którego opłaca abonament telefoniczny. W każdym przypadku na operatorze, z którym wiąże nas umowa o abonament telefoniczny, spoczywa obowiązek dokonania przeniesienia (w przypadku operatora WLR faktycznego przeniesienia numeru dokonuje TP na wniosek tego operatora, ale nie ma to znaczenia dla abonenta).

    Na podstawie złożonego wniosku realizacja przeniesienia numeru do nowej lokalizacji następuje w przeciągu 21 dni od daty złożenia wniosku. O terminie przeniesienia numeru do nowej lokalizacji operator zawiadamia Wnioskodawcę pisemnie w terminie 14 dni począwszy od dnia złożenia wniosku.

    Kiedy Operator może odmówić przeniesienia numeru przy zmianie lokalizacji.

    Odmowa może zostać udzielona Abonentowi w sytuacji, gdy:

    • brak jest możliwości technicznych realizacji przeniesienia numeru,
    • gdy lokalizacja Abonenta znajduje się poza obszarem sieci lub poza daną strefą numeracyjną.

    Powyższy brak możliwości technicznych przeniesienia numeru przy zmianie lokalizacji zgodnie z art. 70 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego z dnia 16 lipca 2004 roku winien zostać potwierdzony decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej:

    1. w przypadku decyzji Prezesa UKE zawieszającej uprawnienia z powodu braku możliwości technicznych, operator powiadamia abonenta o odmowie przeniesienia i wskazuje termin jego realizacji w przyszłości wynikający z decyzji Prezesa UKE,
    2. w przypadku decyzji Prezesa UKE odmawiającej zawieszenia uprawnienia, wniosek Abonenta zostaje zrealizowany w terminie 14 dni od dnia doręczenia Operatorowi powyższej decyzji.

    Gdy zachodzi jedna z podanych wyżej okoliczności, Operator powiadamia Abonenta o braku możliwości realizacji przeniesienia numeru przy zmianie lokalizacji na piśmie wraz z uzasadnieniem w terminie 21 dni od daty złożenia wniosku.

    W przypadku braku realizacji lub niewłaściwej realizacji wniosku/uprawnienia, Abonent może w każdym czasie wystąpić do Prezesa UKE z wnioskiem o interwencję. Wniosek można również składać we właściwych ze względu na miejsce zamieszkania Delegaturach UKE (adresy Delegatur).

    W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszamy do kontaktu:

    • Centrum Informacji Konsumenckiej UKE– tel.: 801 900 853 lub 022 53 49 493 (koszt połączenia wg taryfy operatora lokalnego) od poniedziałku do piątku w godzinach 08:15 – 16:15,
    • drogą elektroniczną na adres e-mail: uke@uke.gov.pl

    ŹródłoUKE
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Trenuj mądrzej dzięki spersonalizowanym planom treningowym Garmin Coach

    Firma Garmin (NYSE: GRMN) ogłosiła dziś aktualizacje aplikacji Garmin Coach – bezpłatnych planów treningowych dla biegaczy i kolarzy –...