Poczta Polska w 2022 r. będzie kontynuować współpracę z firmą Lidl. Znana sieć marketów kolejny raz stawia na współpracę ze spółką. W wyniku prowadzonych rozmów i pozytywnych opinii klientów, Poczta w nadchodzącym roku znów będzie partnerem Lidla w zakresie doręczania przesyłek na terenie Polski. Rozwój usług kurierskich przy jednoczesnej ekspansji rynkowej ukierunkowanej na utrzymanie i na pozyskiwanie nowych klientów, stanowią fundamenty strategii Poczty Polskiej na lata 2021–2023.
Zmiany jakościowe i odświeżony wizerunek usługi Pocztex, a także oferta bardziej dopasowana do oczekiwań klientów, to atuty Poczty Polskiej w dynamicznej walce o prym na zdominowanym przez podmioty zagraniczne rynku kurierskim. Decyzja o kontynuacji współpracy pomiędzy Lidlem i Pocztą w 2022 r., to dowód na satysfakcję klientów z poziomu świadczonych usług oraz ich konkurencyjność.
– Po raz kolejny zostaliśmy obdarzeni zaufaniem jako operator kurierski, który potrafi sprostać wysokim wymaganiom jakościowym wiodących podmiotów na rynku e-commerce. Szczególnie cieszy fakt, iż relacje biznesowe jakie budujemy z naszymi klientami przynoszą wymierne efekty i mają charakter długofalowy. Jest to wyraźny sygnał, iż w wyniku zdecydowanych zmian w zakresie unowocześnienia oferty produktowej, usług i procesów logistycznych, jesteśmy atrakcyjnym partnerem, z którym wielu klientów z branży e-handlu może budować wizję nowoczesnego modelu współpracy – podkreśla Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.
Obecnie aż 80 proc. przychodów Poczty Polskiej generują usługi uznawane za nierozwojowe, takie jak obsługa wolumenu listowego, a tylko ok. 20 proc. – usługi perspektywiczne. Te proporcje zarząd Spółki zamierza konsekwentnie odwracać. Analiza trendów rynkowych wykazuje średnioroczne wzrosty rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczek (KEP) na poziomie 15–16%, co tworzy dogodne warunki do rozwijania tych usług. Stale rośnie liczba transakcji realizowanych drogą on-line, podobnie jak liczba sklepów internetowych. Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość brutto na poziomie 162 mld zł, utrzymując dwucyfrowe tempo corocznego wzrostu.
W ciągu trzech lat Poczta Polska planuje przeznaczyć imponującą kwotę 1,2 mld zł na inwestycje w zakresie automatyzacji, cyfryzacji i rozbudowy architektury sieci logistycznej. Do końca tego roku Spółka przeznaczy 400 mln zł na inwestycje w automaty paczkowe, cyfryzację, logistykę i automatyzację procesów. Co warte podkreślenia, poziom inwestycji w relacji do przychodów Poczty Polskiej ma przekroczyć dotychczasowe średnie dla innych operatorów pocztowych. W 2019 roku wyniósł tylko 1,2%, ale już rok później (w 2020 r.) wzrósł do 3,4%. Strategiczne „przyspieszenie” Poczty Polskiej nabiera jednak rozpędu. W latach 2021–2023 poziom inwestycji w relacji do przychodów wyniesie ok. 5,8% i przewyższy dotychczasowe nakłady ponoszone przez Pocztę Polską. Pozytywne zmiany zachodzące w Spółce odczuwają Klienci, którzy coraz chętniej podejmują współpracę z narodowym operatorem.