Urząd Komunikacji Elektronicznej rozpoczyna publikowanie cyklu artykułów mających na celu przybliżenie potencjalnym i aktualnym klientom usług telekomunikacyjnych tematyki jakości usług, a w szczególności przejrzystości informacji związanej z usługa dostępu do Internetu. W myśl zasady Otwartości Internetu oraz Neutralności sieci użytkownicy końcowi powinni mieć m.in. prawo do przejrzystych informacji w ofertach i umowach oraz do informacji o jakości faktycznie świadczonych usług
telekomunikacyjnych.
Temu celowi przyświecała m.in. inicjatywa Prezesa UKE Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług dostępnych na rynku telekomunikacyjnym, która zaowocowała wypracowaniem wspólnie z 44 Sygnatariuszami Raportu końcowego z prac nad określeniem wskaźników jakości.
Mamy nadzieję, że ten cykl artykułów pod wspólna nazwą: o jakości świadczonych usług telekomunikacyjnych będzie w przyszłości stanowić Przewodnik po jakości dla klientów usług telekomunikacyjnych i pomoże im w sposób bardziej świadomy dokonywać zakupu usług od dostawców, którzy w sposób przejrzysty formułują oferty, umowy oraz prezentują aktualne i wiarygodne informacje na temat jakości realizowanych przez siebie usług.
Poradnik do pobrania na stronie : http://uke.gov.pl/files/?id_plik=16356