Dziennikarstwo jutra zapowiada się obiecująco, choć nie natychmiast i z koniecznością wykorzystania nowych rozwiązań technologicznych. Ericsson Networked Society Lab opublikował raport pod tytułem „Przyszłość dziennikarstwa w społeczności sieciowej”. Dokonując weryfikacji obecnej strategii agencji prasowych i redakcji, sposobu korzystania z wiadomości przez użytkowników Internetu i ich zadania na temat docierających internetowo tekstów, Ericsson określił aktualny obraz zainteresowania
wiadomościami.
Właściwie użyte technologie cyfrowe dostarczają ogromnych możliwości przesyłania wartościowych wiadomości wybranym klientom. Czytelnicy będą gotowi płacić za rzetelnie opracowane i spersonalizowane tematycznie treści. Zanim to jednak nastąpi dziennikarze winni zaprząc nowe aplikacje w służbie wysyłania skrojonych na miarę potrzeb użytkownika treści .Obecnie ponad czterdzieści procent Internautów czerpie wiadomości z mediów społecznościowych, ufa bardziej znajomym niż dziennikarzom. Zbudowanie zaufania czytelników j to duże wyzwanie dla mediów. Kto zostanie uznany za godnego czytania dziennikarza zostanie zweryfikowane przez czytelników w sieci, a nie redakcję. Subskrybenci Europy Zachodniej i Ameryki Północnej nie zostaną głównym źródłem dochodu dla informacji newsowych w najbliższym czasie. Aczkolwiek niechęć do płacenia za newsy nie jest tendencją ogólnoświatową. Za to światowy jest spadek czytelnictwa prasy drukowanej. Tradycyjne, papierowe media nie znikną, pozostaną jako ekskluzywna nisza.
Wzrośnie wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej w mediach.