niedziela, 20 kwietnia, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Przyszłość komunikacji z contact center

    Zobacz również

    Opinie i potrzeby klientów są główną siła wpływająca na kształt współczesnej obsługi klientów. Nowe badanie Genesys Consumer Survey 2007, przeprowadzone na całym świecie, pozwala przewidzieć przyszłość contact center i daje szansę na przygotowanie się do nadchodzących zmian.

    - Reklama -

    Według Genesys Consumer Survey 2007 40,6% Polaków i 21.1% Włochów woli komunikować się z contact center za pomocą SMS-ów.
    21,6 % Amerykanów używało czatów do kontaktowania się z firmami,
    podczas gdy 95% Europejczyków nadal używa telefonów.

    Obecnie ludzie na całym świecie nadal używają połączeń telefonicznych jako głównej metody komunikowania się z firmami. 95% Europejczyków i 96,8% Amerykanów kontaktowało się z contact center za pomocą telefonu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Z oczywistych powodów taka popularność telefonów nie jest niczym zaskakującym.

    Genesys Consumer Survey 2007 wskazuje na rosnącą popularność różnych kanałów komunikacji. W Europie prawie 61% osób stosowało e-mail do komunikowania się z contact center. Polska wiedzie prym w tej kategorii, gdyż aż 78,9% konsumentów użyło tego kanału w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Porównując różne regiony można zauważyć, że popularność e-maili jako sposobu komunikacji z firmą jest największa w Europie, a najmniejsza w Japonii (44,5%). Jednakże telefony i pocztę elektroniczną ciągle można klasyfikować jako tradycyjne formy kontaktu z contact center.

    Na podstawie badań Genesys, a szczególnie wyników uzyskanych w Polsce, można dojść do wniosku, że czasy „czystych” call center przeszły już do historii. Klienci oczekują możliwości komunikowania się z firmą za pomocą kanałów najbardziej im odpowiadających (SMS, e-mail, czat, telefon). „Contact center muszą być w stanie zapewnić taką samą jakość usług przy zastosowaniu wszystkich kanałów komunikacji” – twierdzi Martin Veselka, Regional Manager Central & Eastern Europe, Genesys Telecommunications Laboratories, Inc.

    Interesująco przedstawia się sytuacja z SMS-ami i czatami. Komunikacja za pomocą SMS-ów jest dość popularna w Europie (18,1%) i w regionie Azji i Pacyfiku (14,8%). Największą popularnością ta metoda komunikacji cieszy się w Polsce (37,6%). Z drugiej strony, tylko 2,4% Amerykanów użyło SMS-ów do komunikacji z firmą. Badanie przeprowadzone w USA wyjaśniaja ten fakt. W USA 21,6 % konsumentów używa czatów do komunikacji z firmami. W Europie popularność czatów szacowana jest na ok.11,4%. Dane te wyraźnie wskazują, że istnieją znaczące różnice regionalne w zastosowaniu różnych kanałów komunikacji

    W przyszłości contact center będą zmierzać do dobrowolnego zastosowania komunikacji proaktywnej. Klienci z zadowoleniem przyjmą takie rozwiązanie, co wyraźnie pokazują wyniki badania przeprowadzonego zarówno wśród Polaków, jak i konsumentów na całym świecie. Rozwiązanie to jest bowiem postrzegane jako przejaw troski firmy o klienta. Istotne jest również, że proaktywna komunikacja jest lepiej dostosowana do potrzeb konkretnego klienta niż kampana prowadzana w sposób tradycyjny. Podejście to wymagać będzie jednak od contact center profesjonalnego zarządzania danymi, aby dokonać jak najlepszej personalizacji ofert. Nie tylko zwiększy to zadowolenie klientów, lecz przyczyni się również do zwiększenia efektywności kampanii wychodzących” – dodaje Martin Veselka, Regional Manager Central & Eastern Europe, Genesys Telecommunications Laboratories, Inc.

    ŹródłoPressoffice
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Reklama ze znaną osobą? Uważaj, to może być oszustwo

    Reklama z wizerunkiem znanej osoby, który zachęca do inwestowania? Krótkie wideo, w którym przekonują Cię, że to bezpieczny sposób...