Żyjemy w czasach, w których na każdym kroku otaczają nas nowe technologie – multimedia, gry komputerowe oraz Internet. Dzięki nim świat stał się niewątpliwie mały. Jesteśmy w stanie szybko się komunikować, w krótkim czasie pozyskiwać szereg informacji, bez konieczności wyjścia z domu robić zakupy czy zarządzać firmą. O tym, jaki wpływ na nasze życie ma korzystanie z dobrodziejstw technologicznych oraz jakie niosą one ze sobą zagrożenia dyskutowano podczas Cisco Connect.
Podczas gdy świat pędzi do przodu z zawrotną prędkością, w Polsce nie do końca jeszcze wszyscy zdają sobie sprawę, że nowoczesne technologie to przyszłość, której nie da się uniknąć. Podczas pierwszej edycji Cisco Connect liderzy największych polskich firm mogli dowiedzieć się, że nowoczesnych technologii nie warto się bać i należy śmiało z nich korzystać.
Jak podkreśla Dariusz Fabiszewski, Dyrektor Generalny Cisco Systems Poland – […] za dwanaście miesięcy, a może za dwa lata wejdziemy w rewolucję cyfrową i liderzy polskiego rynku muszą być jej częścią. Dlatego, że ona dotyka każdego, dlatego że w tej chwili ogromna część społeczeństwa używa Twittera i innych mediów mobilnych. Stąd obrazowe pokazanie, w jakim kierunku ten świat idzie.
– Z jednej strony chodziłoby o to, aby pokazać jak ta technologia zmieniła nasze życie, czego powinniśmy się spodziewać po nowym pokoleniu, które za chwilę przyjdzie do naszych firm, będzie naszymi pracownikami, kontrahentami, klientami. W związku z tym musimy zrobić zmiany w naszych firmach, jeśli chcemy nimi skutecznie kierować. Musimy podejmować pewne, czasami niestandardowe, decyzje – podkreśla Konrad Napieralski, Dyrektor Rozwoju Rynku Cisco Systems Poland.
Stąd też podczas Cisco Connect obecność Rudolpha Giulianiego, legendarnego burmistrza Nowego Jorku, który mówił o tym, jak w zmieniającym się otoczeniu ważne jest reagowanie na nowe wyzwania i konieczność podejmowania decyzji. Na wydarzeniu obecny był również Peter Hinssen, autor głośnej książki „The New Normal”, który przybliżył uczestnikom istotę zachodzących zmian i ich możliwość wykorzystania w biznesie.
Swoimi spostrzeżeniami z uczestnikami konferencji podzielili się również przedstawiciele Cisco Systems Poland. Marcin Wawrzyński mówił, że wszyscy mamy wrażenie, iż dostępność technologii nie maleje, a wręcz przyspiesza. – Populacja młodych ludzi, którzy korzystają z mediów społecznościowych, nieustannie rośnie i ta świadomość wśród młodych ludzi oczywiście się rodzi. Pytanie jest może trochę inne – czy świadomość tego, do czego są potrzebne media społecznościowe firmom, które wykorzystują te media, zagości kiedyś w głowach młodych ludzi.
Wielokrotnie podkreślano, że nie jesteśmy świadomi zagrożeń, ilości ataków, jakie dokonywane są na firmowe systemy w celu wykradzenia danych. Błędy popełniane są nie tylko w dużych korporacjach, ale też w domach – podkreślał Łukasz Bromirski, Dyrektor Techniczny Cisco Systems Poland.
Cisco Connect, według uczestników, niewątpliwie powinno wpisać się na stałe do kalendarza wydarzeń. Zawsze warto być bowiem na bieżąco nie tylko z trendami w nowoczesnych technologiach, ale też i wiedzy na temat zagrożeń nigdy za wiele.