Polska Telefonia Cyfrowa skutecznie realizowała strategię zdobywania rynku w trzecim kwartale 2012. Od wprowadzenia marki T-Mobile PTC zyskała już setki tysięcy nowych klientów. Polska Telefonia Cyfrowa umacnia się na pozycji lidera i zakończyła trzeci kwartał 2012 roku z większą bazą klientów usług kontraktowych i przedpłaconych. PTC w tym kwartale zyskała ogółem 526 tysięcy klientów, w tym 66 tysięcy klientów abonentowych. Na koniec września PTC obsługiwała bazę 15,575 miliona klientów.
i jest tym samym największym operatorem komórkowym w Polsce.
–PTC wykorzystuje szansę i zdobywa rynek w momencie, w którym inni operatorzy muszą rewidować swoje założenia. Silna marka, atrakcyjna oferta oraz innowacyjne usługi powodują, że PTC zyskuje nowych klientów znacznie szybciej niż jej bezpośredni konkurenci. To właśnie dla nich budujemy najnowocześniejszą sieć radiową, która zapewni im najlepszą jakość usług telekomunikacyjnych. – mówi Miroslav Rakowski, Prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej.
Do końca września przychody Spółki wyniosły 5,272 miliarda złotych i były niższe o 1,4% w porównaniu do 2011 roku. W trzecim kwartale PTC wypracowała przychody na poziomie 1,745 miliarda złotych. Niższe przychody Spółki są wynikiem regulacji dotyczących obniżenia stawki rozliczeń międzyoperatorskich (MTR) oraz roamingowych, jak również spadku średnich cen usług telekomunikacyjnych w 2012 roku.
W trzecim kwartale Spółka odnotowała wzrost EBITDA o 2,6% w stosunku do trzeciego kwartału roku poprzedniego. EBITDA w trzecim kwartale 2012 roku wyniosła 663 milionów złotych. W opisywanym okresie marża EBITDA wyniosła 38% i była wyższa o 2,4 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
W trzecim kwartale PTC zwiększyła bazę klientów szerokopasmowego dostępu do Internetu o 74 tysiące do ponad 900 tysięcy. Oznacza to wzrost ich liczby o 27,8% w porównaniu do 2011 roku.
Spółka prowadzi jeden z największych projektów dotyczących modernizacji sieci w Europie. Inwestycje w budowę najnowocześniejszej sieci są odzwierciedlone we wzroście wydatków inwestycyjnych (Cash Capex) do 210 milionów złotych w trzecim kwartale 2012. Czyli o 31,3% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Klienci PTC mogą już korzystać z nowo wybudowanej sieci w 45 rejonach, które obejmują blisko jedną ósmą powierzchni Polski. Dostęp do szybkiego mobilnego Internetu zwiększył się w nowej sieci ponad dwukrotnie zarówno wewnątrz budynków jak i poza nimi. Obecnie technologia UMTS jest dostępna średnio dla ponad 92% populacji tych rejonów. Zakończenie prac we wszystkich 360 rejonach obejmujących całą Polskę jest planowane w 2014 roku.