W związku z upłynięciem 10 maja br. terminu wyznaczonego przez PTK Centertel na zakończenie rozmów z Ekstraklasą S.A. w sprawie przedłużenia współpracy sponsoringowej na trzy kolejne sezony i przekazaną osobiście przez Prezesa Ekstraklasy SA, informacją o odrzuceniu możliwości kontynuowania dalszych rozmów, Zarząd PTK Centertel podjął decyzję o wycofaniu się z planów sponsoringu polskiej ligi w kolejnych latach.
Do podjęcia decyzji przyczyniły się nierealne oczekiwania finansowe spółki Ekstraklasa S.A., rozwijająca się afera korupcyjna, niekontrolowane przez organizatora rozgrywek wybryki chuligańskie i rasistowskie na stadionach oraz przedłużająca się niestabilna sytuacja w lidze, wynikająca z decyzji podjętych przez zjazd PZPN, oraz jej stale obniżający się poziom sportowy.
„Sponsorowanie piłki nożnej to dla PTK Centertel i Grupy TP strategiczny kierunek, w którym uwzględniamy interes ligi i rozwój futbolu w Polsce. Dla firmy jest to jednak także poważna inwestycja, która musi być zgodna z rachunkiem ekonomicznym, warunkami rynkowymi oraz odpowiadać realnej wartości świadczeń sponsorskich. Spełnienie obecnie artykułowanych oczekiwań finansowych, dotyczących samego wynagrodzenia dla Ekstraklasy SA na poziomie 60 mln zł, byłoby ewidentną niegospodarnością i mogłoby zostać zinterpretowane, jako działanie na szkodę spółki, którą kieruję. Biorąc pod uwagę ostatnie wydarzenia, które destrukcyjnie wpłynęły na wartość wizerunku całej polskiej piłki ligowej oraz z uwagi na wyraźnie przekazaną nam informację o braku chęci ze strony spółki Ekstraklasa S.A. do kontynuowania rozmów, podjęliśmy decyzję o przeznaczeniu zarezerwowanych środków finansowych na inne projekty” – powiedziała Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Zarządu PTK Centertel
Dotychczasowe porozumienie z Ekstraklasą S.A. oraz wartość oferty były jedną z największych inwestycji sponsoringowych na polskim rynku. Nowa propozycja PTK Centertel na przedłużenie sponsorowania ligi złożona w styczniu br. zakładała, mimo ewidentnej spadku wartości oferowanego produktu, jakim jest liga, istotne podniesienie wartości kontraktu sponsorskiego. Orange wstępnie zaoferował 37,5 mln zł za trzyletni kontrakt. Jednak Ekstraklasa S.A. zdecydowała o zamknięciu konkursu bez wyboru oferenta. Była to zaskakująca i niezrozumiała decyzja, tym bardziej, że jak wynikało z niepotwierdzonych informacji – Orange przedstawił najwyższą ofertę. Poinformowała również, że zamierza rozmawiać z każdym potencjalnym sponsorem indywidualnie.
Dlatego w ostatnich dwóch miesiącach PTK Centertel informował Ekstraklasę S.A. o gotowości do podjęcia rozmów w sprawie sponsorowania rozgrywek w trzech kolejnych sezonach od 2008/2009 do 2010-2011. Podtrzymywaliśmy też naszą propozycję, wyznaczając termin 10 maja 2008 na zakończenie rozmów.