PTK Centertel odwoła się od decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej nakładającej na firmę 0,9 mln zł kary za naruszenie obowiązków informacyjnych wobec klientów – podała spółka w komunikacie prasowym.
W czwartek UKE podał, że Centertel nie określił w regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych trybu postępowania reklamacyjnego.
„Prezes UKE nie uznał jedynie, że wystarczające jest zamieszczenie informacji o trybie postępowania reklamacyjnego w stosowanych przez PTK Centertel wzorach umów (chodzi dokładnie o jedno zdanie, że +Centertel potwierdzi przyjęcie reklamacji w formie pisemnej+). Prezes UKE stwierdził, że taka informacja powinna się znaleźć w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych” – napisano.
PTK Centertel nie zgadza się z tą argumentacją.
„Nie ma znaczenia, w jakim dokumencie taka informacja się znajdzie, gdyż najistotniejsze jest, aby klient mógł się z nią zapoznać, a wymóg ten będzie spełniony zarówno wtedy, gdy informacja taka jest w umowie, jak i w regulaminie. Dodatkowo Centertel rozesłał do swoich klientów pełny tekst rozporządzenia określającego tryb postępowania reklamacyjnego w celu ich poinformowania w sposób szczegółowy o trybie rozpatrywania reklamacji” – napisano.
„W sytuacji więc, gdy wątpliwości, które spowodowały ukaranie PTK Centertel, dotyczyły wyłącznie kwestii zamieszczenia jednego zdania w odpowiednim dokumencie, PTK Centertel z pewnością złoży odwołanie do sądu od decyzji o wymierzeniu kary. PTK Centertel nie uważa bowiem, aby w jakikolwiek sposób naruszył interesy klientów, a wręcz przeciwnie, zrobił w tym zakresie znacznie więcej niż przewidują przepisy prawa, gdyż wysłał dodatkowo tekst całego rozporządzenia o trybie rozpatrywania reklamacji do klientów” – dodano.