QBS działa obecnie na 12 rynkach, skupiając się na tworzeniu ekosystemu wokół rozwiązań i usług dla technologii Microsoft Dynamics, Microsoft Azure czy Office 365. Wraz z wejściem na rynek polski, firma będzie pełniła rolę strategicznego dystrybutora w kanale partnerskim Microsoft. Planowane działania firmy, a także doświadczenia z innych rynków składają się na strategię, która zakłada nie tylko dystrybucję oprogramowania, ale przede wszystkim tworzenie ekosystemu partnerów.
W ramach budowania społeczności partnerów Microsoft w Polsce, QBS oferuje szereg działań kreujących nową wartość dla uczestników kanału dystrybucyjnego. Dotyczy to w szczególności obszaru działań marketingowych, szkoleń produktowych, generowania leadów, planowania biznesowego. QBS będzie także wspierał niezależnych twórców aplikacji (ISV), którzy będą zainteresowani rozwojem oprogramowania biznesowego w oparciu o technologię chmurową Microsoft Azure.
– Badania IDC wyraźnie pokazują, że już wkrótce udział projektów chmurowych będzie dynamicznie rósł. Szacunki wskazują na wzrost z 4 do 11%. Wzbogacenie struktury kanału partnerskiego o wiedzę i doświadczenia QBS z innych rynków, związanych z wykorzystaniem chmury obliczeniowej zapewnia partnerom zupełnie nowe możliwości rozwoju – mówi Paweł Jędrusik, Dyrektor Działu Aplikacji Biznesowych Microsoft Dynamics .
– Chcemy być pośrednikiem pomiędzy firmą Microsoft a siecią partnerów oferując szereg usług dodatkowych. Pełnimy rolę nie tylko dystrybutora, ale przede wszystkim budujemy pracującą wspólnie społeczność partnerów. – mówi Nelson Tavares da Silva z firmy QBS.
Oferta firmy na polskim rynku będzie zawierała systemy klasy ERP Microsoft Dynamics NAV, Dynamics CRM oraz AX. Dodatkowo, portfolio QBS będzie zawierało rozwiązanie w chmurze dla biznesu, na które składają się usługi Office 365 oraz komponenty platformy Microsoft Azure dedykowane produktywności. Polityka firmy QBS zakłada ponadto umożliwienie, a także wsparcie partnerów w transformacji ich klientów do chmury obliczeniowej.
Firma QBS działa obecnie na 12 rynkach europejskich skupiając w swoim ekosystemie 250 partnerów, grupujących 2000 ekspertów z firm partnerskich oraz 30 tys. klientów.
– Polska jest dla nas bardzo atrakcyjnym inwestycyjnie rynkiem, dlatego tak ważna jest odpowiednia strategia wejścia oraz wartość dodana, którą chcemy dać naszym partnerom w postaci dedykowanych konsultacji oraz wsparcia działań promocyjnych i sprzedażowych – dodaje Nelson Tavares.