piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Raport Crowley o rynku telekomunikacyjnym

    Zobacz również

    Większe przepływności, rozwój telefonii internetowej i stabilne przychody z transmisji danych Crowley Data Poland o trendach na rynku telekomunikacyjnym.

    - Reklama -

    Spadek kosztu jednostkowego dostępu do Internetu oraz wzrost zapotrzebowania na większe przepustowości to główne tendencje, które można było zaobserwować na rynku usług telekomunikacyjnych w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Sektor klientów biznesowych, w którym specjalizuje się Crowley Data Poland, rządzi się swoimi prawami, choć niektóre zjawiska są wspólne dla całej branży.

    Większe przepływności

    Nowe możliwości świadczenia usług, które pojawiły się wskutek deregulacji rynku, pobudziły konkurencyjność w branży szczególnie na rynku klientów indywidualnych i zaowocowały agresywną walką cenową. Zmieniły się także oczekiwania klientów biznesowych. W okresie styczeń-grudzień 2007 roku Crowley Data Poland z tytułu świadczenia usług dostępu do Internetu zwiększył swoje przychody o 15%. Systematycznie rósł również udział w sprzedaży usług złożonych, wymagających dużych przepływności, o wysokich parametrach dostępności oraz integracji sprzętu sieciowego, pozwalającego zarządzać ruchem. Na koniec grudnia 2007 roku wyniósł on 53% we wszystkich usługach internetowych, podczas gdy jeszcze w styczniu tego samego roku wynosił 46%. Oznacza to wzrost sprzedaży wyższych przepustowości i wycofywanie z oferty łącz o przepływności niższej niż 1 Mb/s. W związku z rozwojem aplikacji i zastosowań Internetu w działalności biznesowej oraz popularyzacji telefonii internetowej, firmy zwiększają swoje zapotrzebowanie na pasmo, tym bardziej, że cena przestaje być barierą. –Obserwujemy zanik usług o najniższych przepływnościach. Obecnie najczęściej wybieranymi prędkościami są przedziały 4-8Mb oraz 20Mb. Wynika to z różnych potrzeb dwóch głównych grup odbiorców. Pierwsza z nich potrzebuje Internetu do sprawnej komunikacji z innymi użytkownikami, m.in. poprzez email. Druga zaś buduje z wykorzystaniem Internetu bardziej zaawansowane rozwiązania, np. telefonię IP lub VPN powiedział Piotr Wieczorkiewicz, Dyrektor Zarządzający i Wiceprezes Crowley Data Poland.

    Klienci biznesowi wybierając dostęp do Internetu dużo większą uwagę przywiązują do jakości świadczonych usług, gwarancji parametrów technicznych i szybkiego usuwania ewentualnych awarii. Dlatego za szybkie i wydajne łącza skłonni są płacić wyższy abonament. W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Crowley Data Poland przez niezależną agencję badawczą we wrześniu 2007 roku (na ogólnopolskiej próbie firm zatrudniających od 5 do 250 pracowników), spośród wymienianych czynników decydujących o wyborze dostawcy usługi internetowej, klienci za najważniejsze uznali jakość i bezawaryjność usługi, cenę oraz dbałość o klienta.

    Transmisja danych gwarancja stabilnego przychodu

    Przy rosnącej presji cenowej w obszarze usług głosowych i dostępu do Internetu, segment usług transmisji danych cechuje się dużo większą stabilnością. Choć rynek ten rośnie nieco wolniej niż przypadku Internetu, podobną dynamiką cechuje się wzrost sprzedaży usług złożonych w 2007 roku Crowley Data Poland zwiększył swoje przychody w tym obszarze o 11%.

    W ubiegłym roku największy wzrost w tej kategorii wygenerowała sprzedaż Łącz Transmisji Danych (20% w stosunku do roku 2006) oraz VPNów (17%). Te ostatnie utrzymują także stabilny średni przychód na usługę.

    Penetracja usług transmisji danych w segmencie klientów biznesowych pozostaje na stosunkowo niskim poziomie wg badania Crowley Data Poland korzysta z nich ok. 13% firm, w tym głównie firmy średniej wielkości. Segment ten ma szanse żywiołowo rozwinąć się głównie z uwagi na wzrost zapotrzebowania na tego typu usługi w grupie klientów SME. Rynek stymulowany spadkiem cen łączy oraz dostępu do sieci wchodzi w fazę budowy w oparciu o Internet rozbudowany o usługi dodane dla klientów biznesowych, dostępny na masową skalę.

    Z badania przeprowadzonego przez Crowley Data Poland wynika także, że klienci korzystający z usług transmisji danych należą do najbardziej lojalnych abonentów. W śród klientów firmy 74% firm, którym obecnie Crowley Data Poland dostarcza usługi transmisji danych, ponownie wybrałaby Crowley na swojego dostawcę.

    Telefonia IP mocno w górę

    Prezentowane przez operatorów telekomunikacyjnych wyniki wskazują na systematyczny spadek przychodów z usług telefonii stacjonarnej. W segmencie klientów biznesowych sytuacja wygląda bardziej optymistycznie. Jak pokazują doświadczenia Crowley Data Poland, można jeszcze na tym rynku generować wzrosty. 20% wzrost przychodów ze sprzedaży usług opartych o prefix firma zawdzięcza wyłącznie własnej sprawności organizacyjnej i agresywnej polityce handlowej. Trzeba jednak mieć na uwadze, że średni miesięczny przychód z abonenta tej usługi spada, a wolumeny generowanych minut podlegają dużym wahaniom.

    Usługą o największym potencjale okazała się zaś telefonia IP, gdzie Crowley Data Poland odnotował ponad 50% wzrost przychodów. W związku ze wzrostem popularności technologii VoIP wśród odbiorców indywidualnych, obiecującym rynkiem dla Crowley jest współpraca z lokalnymi providerami, którzy agregują ruch abonentów.

    ŹródłoCrowley
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...