Ile Polacy i inni Europejczycy planują wydać na święta Bożego Narodzenia w 2016 roku? Gdzie i kiedy planujemy zrobić zakupy świąteczne? Czy chętnie kupujemy prezenty online? Celem badania Christmas Survey było uzyskanie informacji na temat planowanej wysokości wydatków świątecznych i strategii zakupowych oraz identyfikacja najpopularniejszych kanałów sprzedaży wśród europejskich konsumentów w okresie Bożego Narodzenia 2016 roku.
Polski konsument wyda na święta 1121 zł – więcej niż w roku ubiegłym.
Najważniejsze wnioski z tegorocznej edycji badania:
- Polacy, podobnie jak większość Europejczyków, oceniają obecną sytuację gospodarczą w kraju negatywnie, a jeszcze gorzej zapatrują się na przyszłość.
- W tym roku polski konsument wyda na święta 1121 zł – więcej niż w roku ubiegłym.
- Najwięcej dorosłych w Polsce znajdzie pod choinką kosmetyki bądź perfumy.
- Większość młodzieży otrzyma słodycze, a dzieci, wzorem lat poprzednich – zabawki konstrukcyjne.
- Multimedia zamawiane będą przede wszystkim online. Z kolei po żywność na święta udamy się w pierwszej kolejności do dyskontów.
- Ponad połowa polskich konsumentów nie będzie czekała z zakupami świątecznymi na ostatnią chwilę – zrobi je w pierwszej połowie grudnia lub nawet w listopadzie.