Dokument przedstawia stan branży e-sportowej w Polsce. Został przygotowany przez Collegium Da Vinci w Poznaniu i Komputronik Gaming oraz ze wsparciem ekspertów merytorycznych z branży. Został objęty honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju. Celem raportu „E-sport. Raport ekspercki. Biznes – Rynek pracy – Edukacja” jest nie tylko popularyzacja wiedzy w zakresie nowej branży, która coraz prężniej rozwija się w Polsce i na świecie, ale też syntetyczne zebranie informacji o
stanie e-sportu oraz perspektywach rozwoju dla biznesu i edukacji. Kształcenie w zawodach przyszłości powinno bowiem być realizowane przy ścisłym udziale przedstawicieli rynku przyszłych pracodawców.
W ramach prac nad raportem przeprowadzono szereg warsztatów stacjonarnych z przedstawicielami uczelni wyższych, dydaktykami, badaczami, przedstawicielami branży e-sportowej, graczami i przedstawicielami branży gamingowej. Warsztaty te przyczyniły się do zapoczątkowania badań, których wyniki są zaprezentowane w raporcie.
Pełną wersję dokumentu można znaleźć tutaj