Telekomy, telekomy, gdzie dzwonić mam? 🙂 W tej kategorii dzieje się tyle, że w zasadzie nie wiadomo od czego zacząć – operatorzy prześcigają się (czasem nawet dość otwarcie) w walce o portfele i uwagę konsumentów. A pomysłów i możliwości mają mnóstwo – celebryci, blogerzy, sportowcy i trenerzy, brand heroes.No i może od tych ostatnich warto zacząć. Dwie, dobrze wszystkim znane, pomarańczowe maskotki już wkrótce staną się pogromcami kolejnego limitu (2 milionów fanów), ciesząc się tym
samym niezmiennie pozycją lidera nie tylko w swojej kategorii, ale i w ramach całego polskojęzycznego Facebooka. Za dużo się tutaj rozwodzić nie będę, ale musicie wiedzieć, że moje serce i rozum już dawno zostały podbite.
W zestawieniu uwagę przykuwa również inny gracz z brand hero w roli głównej – nju mobile. Wraz z wejściem marki na rynek sporo mówiło się o tym, że wtórne, że kiczowate i że na nikim nie zrobi już wrażenia… Jednak jej wyniki na Facebooku, osiągnięte w tak krótkim czasie, pokazują, że na luz i dawkę humoru (czasem dobrego, czasem mniej) zawsze znajdzie się miejsce. Tę prawidłowość potwierdzą również najpopularniejsze posty tego miesiąca.
W statystykach znaczących zmian nie zaobserwujemy, ale na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Na pewno na perfekcyjnie zaplanowaną akcję z blogerami – „Misja Orange Travel”. Choć Kominek w niejedną podróż już się wybrał, to tym razem bardzo pozytywnie odbieram przede wszystkim powiązanie wyprawy z promocją usługi i – mimo, że pierwsze informacje o wynikach akcji już się pojawiają – niecierpliwie czekam na podsumowanie jej marketingowych efektów.
To kategoria, która na branżowych językach pojawia się dość często, więc chyba nie odkryję Ameryki tym krótkim podsumowaniem: uczmy się komunikacji od telekomunikacji. W końcu trudno na polskim rynku o lepsze marketingowe wzorce, co w sposób oczywisty przekłada się również na sukcesy na Facebooku.