Telekomunikacja nie należy do łatwych branż dla działań social mediowych, gdyż bardziej niż inne dziedziny, jest narażona na negatywne komentarze i zarzuty ze strony fanów niezadowolonych z usług. Mimo to, jak pokazują kolejne raporty, telekomy świetnie radzą sobie na Facebooku. We wszystkich kategoriach walka o podium oczywiście nadal toczy się między największymi sieciami komórkowymi, czyli Orange Polska, Play oraz Plus.
W najłatwiejszej sytuacji znajduje się jednak Orange Polska, zawsze bowiem staje do walki z asem w rękawie – stroną Serce i Rozum, która nadal ma najwięcej fanów, najwyższy wskaźnik Talking About i kolejny raz, najlepszy post ubiegłego miesiąca. Nie ma się czemu dziwić, gdyż te dwie postaci na dobre zagościły w sercach Polaków, którzy ani myślą, aby na tym profilu skarżyć się na słaby zasięg bądź ofertę.
Zwycięstwo strony Serce i Rozum jest jednak niepełne – nie udało jej się bowiem podźwignąć z październikowego spadku zaangażowania na stronie. W tych działania prym nadal wiedzie Plus, goniony przez Orange Polska, które doskonale wie, co zrobić żeby kilka tysięcy fanów kliknęło pod jego postami “Lubię to!” i napisało mnóstwo komentarzy (w listopadzie – ponad 1700).
Trzeba też wspomnieć, że mimo iż Play dobił do 2 milionów fanów, to musi jeszcze popracować nad contentem…
Coraz bliżej święta: Serce i Rozum już pomagają Mikołajowi, Plus zadbał o fanów lubiących białe szaleństwo, a Play odlicza dni do Wigilii ze swoim kalendarzem adwentowym. Jeśli tej świątecznej sielanki nie zaburzy jakaś poważna przerwa w usługach, to w tym stanie telekomunikacja dobije do 2014 roku.