W kategorii Telekomunikacja czołówka pozostaje bez zmian. Na prowadzeniu umocniła się strona Serce i Rozum, a za nim Play i Orange Polska. Pierwsza trójka zanotowała stabilny wzrost w granicach 6-7%. Jeśli pod uwagę weźmiemy względny przyrost fanów to wysoką wartość (17%) zanotował fanpage Orange Warsaw Festival, który przodował również w zestawieniu procentowo najbardziej zaangażowanych fanów. Związane jest to z ogłoszeniem pierwszej gwiazdy, która wystąpi na festiwalu – Beyonce, która pierwszy
raz zawita z koncertem nad Wisłę. Pod względem liczby zaangażowanych fanów liderem był Plus, który w lutym ogłosił nową ofertę abonamentową. Inny operator – Play, który w styczniu również ogłosił nowe taryfy dla klientów indywidualnych, a w lutym dla biznesowych, zanotował wysoki wskaźnik Relative Interactivity na stronie Play4U, stanowiącej de facto centrum pomocy klientom. Świadczy to o coraz większej skłonności konsumentów do uzyskiwania odpowiedzi na dręczące ich pytania przy pomocy mediów społecznościowych.
Tomasz Sulewski Head of Social Media Strategy & Coordination: – Żółte koszulki liderów, zdobyte przez Serce i Rozum w styczniu, nie zmieniły i chyba w najbliższym czasie nie zmienią właścicieli. Fanpage dwóch bohaterów prężnie rośnie w siłę, zwiększając dystans do konkurentów – zarówno branżowych, jak i pozostałych. W miarę równomiernie przybierają jednak wszystkie profile liczących się podmiotów telekomunikacyjnych, co w jakimś stopniu odzwierciedla dynamikę rozwoju Facebooka w Polsce. Na tle branży skokowym przyrostem liczby fanów wyróżnił się w styczniu profil Orange Warsaw Festival, co zapewne ma związek z zapowiedzianym koncertem Beyonce, a przez to wzmożonym zainteresowaniem internautów.
– OWF lideruje także w angażowaniu (według wartości odsetkowych), co jest zrozumiałe – wraz ze zbliżającym się festiwalem nasiliła się wciągająca komunikacja. Tuż za nim uplasowały się UPC i Plus. O ile poziom zaangażowania na tym pierwszym to efekt konkursów związanych z ofertą oraz skumulowanych problemów klienckich, to Plus postawił w lutym na kontent rebusowo-zagadkowy, sprawdzający spostrzegawczość, ale bez głębszego związku z marką. Rodzi to pytanie, czy takie angażowanie na dłuższą metę jest owocne dla brandu. Obserwowanie tego będzie o tyle ciekawe, że drugi najszerzej angażujący fanpage, Orange Polska, przyjął dokładnie odwrotną taktykę, ściśle nawiązując w postach do treści markowych. Krótkoterminowo obie koncepcje działają – czas pokaże, która jest bardziej owocna w długiej perspektywie.
Na zakończenie warto zwrócić uwagę na challengera, czyli Virgin Mobile Polska. Po okresie ostatnich kilku miesięcy, kiedy ten profil liderował w indeksie zaangażowania, w lutym dostał wyraźnej zadyszki. Wydaje się, że minął już efekt „świeżości” i profil, jeśli chce nadal liczyć się w analizach, musi pomyśleć o ciekawszych treściach.