Maj jest trudnym miesiącem dla branży telekomunikacyjnej, bazującej w dużej mierze na postach nastawionych mocno na interaktywność i treści angażujące fanów: dwa długie weekendy i ładna pogoda za oknem robią swoje, więc wiele osób spędza czas poza Facebookiem. W maju nie brakowało jednak okazji – na przykład Dnia Matki, które można w ciekawy sposób ograć i zaproponować fanom ciekawe formy aktywności. Wśród telekomów na pewno warto zaznaczyć wejście nju mobile, który to pod względem
interaktywności znalazł się wyżej od takich marek, jak T-Mobile czy Heyah.
Wzrosty na fanpage’u Orange Warsaw Festival są związane bezpośrednio z imprezą: więcej się działo, więc było o czym pisać.
Czołówka rankingu interaktywności pozostała bez zmian: Plus, Play i Heyah – co jest związane z włączaniem w swoją komunikację przez te marki postów mocno angażujących.
Plus jest na pierwszym miejscu także pod względem liczby zaangażowanych, a różnica między nim a Play, który jest na drugim miejscu, jest spora – 84 tys. do 49 tys.
W maju sporo postów na fanpages telekomów dotyczyło piłki nożnej – w tym „polskiego” finału Ligi Mistrzów. Tego typu komunikacja kontekstowa jest dobrym rozwiązaniem dla fanpages z tej kategorii, które stoją przed niełatwym zadaniem łączenia treści ofertowych z takimi, które mogą zachęcać fanów do zaangażowania.