W rankingu według liczby fanów w ciągu ostatniego miesiąca zmieniło się niewiele. Liderzy pozostali na swoich miejscach z tą różnicą, że zgodnie z oczekiwaniami, Orange Polska przekroczyło barierę miliona fanów. Tym samym na podium w kategorii „telekomunikacja” mamy już wyłącznie profile z siedmiocyfrową liczbą fanów, co w skali polskiego Facebooka jest ewenementem, warto przy okazji zauważyć, że telekomy dominują także w rankingu TOP5 markowych stron w Polsce, gdzie zajmują aż trzy miejsca
W takiej sytuacji ciekawszy jest dół tabeli, gdzie możemy dostrzec zniknięcie z zestawienia profilu Netii (co potwierdza, że ta marka nienajlepiej radzi sobie w społecznościowej komunikacji).
Trudno jest zawsze mówić obiektywnie o samym sobie, ale wrzesień bez wątpienia należał do profilu Orange Polska. Widać to zarówno w poziomie zaangażowania fanów, jaki i w indeksie interaktywności, a więc kluczowych dla oceny efektywności działań komunikacyjnych wskaźnikach. Jest to zapewne przynajmniej częściowo efekt decyzji, by obsługę klientów (social care) prowadzić bezpośrednio na wallu w komentarzach lub w dedykowanej zakładce. Widać, że ta forma kontaktu z klientami przynosi dobre efekty. W wypadku obu wskaźników zwracają uwagę wyniki Virgin Mobile Polska, przy czym trzeba dostrzec fakt, że najmłodszy na rynku operator wciąż korzysta z przywilejów beniaminka i w tym zapewne w głównej mierze leżą źródła jego efektów. Czas pokaże, czy w kolejnych miesiącach uda się mu uniknąć raf i mielizn „żebrolajków” i zaoferować użytkownikom oryginalny content, pozwalający jej budować zaangażowaną społeczność.
W rankingu najbardziej angażujących postów zauważyć można, że dużym uznaniem cieszyły się we wrześniu wpisy odwołujące się do emocji i samopoczucia. Czy to wina jesieni, czy może po prostu wszyscy stają się bardziej sentymentalni?