Raport stanowi cenne źródło wiedzy na temat współczesnych trendów w komunikacji mobilnej, ze szczególnym uwzględnieniem SMS-ów. Jego celem jest poznanie opinii na temat użyteczności i funkcjonalności tychże SMS-ów oraz coraz większej ilości aplikacji mobilnych, również wykorzystywanych do wysyłki wiadomości. Czy w obliczu rozwoju technologii nowe narzędzia zastąpiły funkcjonujące już prawie 25 lat SMS-y?
Raport „Komunikacja SMS w Polsce 2015” wskazuje 5 podstawowych kategorii tematycznych, które uwzględniają różnorodne obszary wykorzystania SMS-ów w komunikacji konsumenckiej oraz biznesowej. Wśród poruszanych zagadnień znajdują się ogólne dane dotyczące korzystania z SMS-ów i MMS-ów na co dzień – informacje o ich popularności, częstotliwości i powodach wykorzystywania. Analizie poddano również kwestie związane z wiadomościami Premium, komunikacją ze strony urzędów i instytucji publicznych oraz wykorzystaniem SMS-ów przez sklepy internetowe i firmy – także lokalne. Istotny aspekt raportu to również ocena trendów komunikacyjnych w kontekście rosnącej popularności smartfonów i konkurencji w postaci komunikatorów internetowych.
– To już czwarta edycja badania i mamy nadzieję, że będzie się ona cieszyła takim samym, a nawet większym zainteresowaniem niż poprzednie. Badanie będzie zaprezentowane w sposób bardzo czytelny, a wnioski opracowane jasno i krótko. Zależy nam aby czytelnicy szybko wyciągnęli z niego najcenniejsze informacje, które staną się dla nich inspiracją w zakresie planowania i realizowania efektywnych strategii komunikacji – mówi Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl.
Jak zatem kształtuje się poziom zainteresowania komunikacją SMS, jaki jest potencjał na jej wykorzystanie? Czego w zakresie komunikacji społeczeństwo oczekuje od instytucji publicznych, jakie działania ze strony firm będą docenione przez konsumentów, a jakie spotykają się z dezaprobatą? Raport dostarczy wiele konkretnych odpowiedzi, które z pewnością pozwolą się odnaleźć wszystkim zainteresowanym wśród bieżących trendów.