Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2012 otrzymał nagrodę Ministerstwa Gospodarki za nieustanne podwyższanie standardów w zakresie działań CSR na polskim rynku. Raport uzyskał także wyróżnienie za mierzenie efektywności działań społecznych. Oprócz nagrody Ministerstwa Gospodarki, w tegorocznej edycji konkursu „Raporty Społeczne”, najnowszy raport Orange Polska uzyskał także wyróżnienie jury za mierzenie efektywności działań społecznych.
– To dla nas ważne, że działania Orange Polska z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są dostrzegane i doceniane przez Ministerstwo Gospodarki – powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska. – Nagroda jest potwierdzeniem, a jednocześnie motywacją do kolejnych wyzwań, które będziemy podejmować jako firma wobec klientów, pracowników, partnerów, dostawców, społeczności lokalnych i środowiska. Chcemy odpowiadać nie tylko na oczekiwania społeczne i zmieniające się warunki funkcjonowania firmy, ale też wpisywać się w procesy zrozumienia, czym jest odpowiedzialny biznes w Polsce. Dziękuję wszystkim pracownikom Orange Polska, którzy każdego dnia budują naszą odpowiedzialność, zaufanie do firmy oraz reputację.
Obok Orange Polska, wyróżnienia otrzymały też firmy: GlaxoSmithKline Pharmaceuticals, Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska i Powszechny Zakład Ubezpieczeń. Nagroda główna oraz nagroda dziennikarzy trafiły do firmy CEMEX Polska. Za najlepszy debiut uznano Raport ING Bank Śląski. Internauci z kolei najwięcej głosów oddali na raport przygotowany przez Tauron Polska Energia.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 32 raporty społeczne. Organizatorami są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC oraz SGS. W jury konkursu zasiadają eksperci reprezentujący różne środowiska i instytucje.
Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2012 podsumowuje 3-letnią strategię CSR, a jednocześnie wyznacza kierunki nowych działań w oparciu o wyzwania społeczne, które stoją przed firmą m.in. integrację cyfrową, bezpieczeństwo dzieci w sieci, zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy czy odnawianiem telefonów komórkowych. Od kilku lat Orange Polska konsekwentnie wdraża politykę społecznej odpowiedzialności biznesu we wszystkich obszarach swojej działalności, starając się jak najlepiej odpowiadać na wzywania społeczne.