Liczba użytkowników telefonów rośnie w bardzo dużym tempie. Nic więc dziwnego , że użytkownicy stali się łakomym kąskiem dla reklamodawców. Wszyscy dostaliśmy kiedyś SMS-a, MMS-a lub link do aplikacji Java reklamujących jakiś produkt. Teraz staniemy się jeszcze łatwiejszym celem niż dotychczas, dzięki wykorzystaniu w marketingu technologii Bluetooth.
Lada dzień idąc ulicą i mijając witryny sklepowe zostanie do nas wysłana prośba o aktywację funkcji Bluetooth i odebranie pliku. Plikiem może być wideoklip, piosenka czy kupon promocyjny. W ten właśnie sposób właściciel sklepu może wysłać do osoby, która mija jego wystawę zaproszenie do obejrzenia najnowszej
kolekcji.
Bluetooth marketing daje reklamodawcom możliwość dotarcia do
ogromnej liczby konsumentów. – Pozwala na bezpośredni kontakt
reklamodawcy z konkretnym konsumentem, co nie jest możliwe w marketingu
wykorzystującym radio czy telewizję – powiedział Nick Jones z firmy badawczej
Gartner.