O wyniku bitwy rozgrywającej się pomiędzy Instagramem a Snapchatem, rozstrzygają reklamodawcy. Im bardziej podoba się serwis należący do Facebooka. Snapchat liczy aż 150 milionów aktywnych użytkowników. Jego głównym rywalem jest Instagram z ponad 400 milionami fanów. Dla serwisu zawierającego ducha w logotypie zagrożeniem jest nie tylko popularny serwis społecznościowy.
Dobra passa Instagrama
Według ostatnich badań przeprowadzonych przez RBC Capital Markets, reklamodawcy są znacznie mniej zmotywowani do inwestowania w Snapchat niż Instagram. 65% z 1600 badanych reklamodawców deklarowało, że jest bardziej zainteresowana reklamą w Instagramie. Mniej niż 40% rozważa inwestycje w Snapchacie.
W przypadku serwisu ze znikającymi treściami marketingowcy mają obawy. Odczuwają brak ROI, analityki oraz malejące zaangażowanie użytkowników. – Szkoda, że Snapchat nie przewidział tego problemu. Facebook szybko zrozumiał zalety powiązania z Menedżerem reklam w serwisie oraz znaczenie dostarczania danych pomiarowych dla sprzedawców – mówi Anna Dziedzic, Managing Director w 365agencja. – Są to główne powody, dla których Snapchat nie został jeszcze uznany za udaną firmę, którą powinien się stać. To również wyjaśnia, dlaczego pomimo pomyślnego IPO firma nadal walczy o przekonanie do siebie rynków finansowych – dodaje.
74 proc. firm korzysta z Instagramu
Reklamy na Snapchacie przybierają różne formy. Serwis wykorzystał ciekawy mechanizm, polegający na tym, że prezentowane tutaj reklamy to naturalne przedłużenie aplikacji. Dobrze sprawdza się funkcja „lenses”, czyli soczewek. Są to nakładki na video, które nagrywamy. W samej Wielkiej Brytanii powstaje 8 milionów snapów z wykorzystaniem tej funkcji.
Nie tak dawno Instagram wprowadził nowe miejsce do emitowania reklam, czyli Stories. Podkradzioną Snapchatowi funkcję używa aż 150 milionów użytkowników dziennie. Stories tworzone są jako jeden obrazek lub klip. Przejście pomiędzy grafikami lub filmikami jest automatyczne. W przestrzeni oddzielającej poszczególne elementy Instagram będzie emitował reklamy w postaci zdjęć lub filmików.
Według firmy eMarketer, w 2016 roku 74 proc. firm w USA zdeklarowało korzystanie z Instagramu. W tym samym roku 53 proc. przedsiębiorców skorzystało z serwisu w celach marketingowych.